مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی مدعی شد که راه مذاکره با ایران تا ابد باز نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: همه گزینه‌ها را در تعامل با برنامه هسته‌ ای ایران حفظ می‌کنیم و معتقدیم هنوز فرصت برای حل مشکل به صورت دیپلماتیک وجود دارد.

وی افزود: راه مذاکره با ایران تا ابد باز نخواهد ماند و تلاش می‌کنیم موضع متحد بین المللی اتخاذ شود. بایدن قصد دارد به منظور داشتن جبهه‌ای متحد در قبال ایران با شرکای اروپایی گفتگو کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: اولویت اصلی ما در قبال ایران، بازگرداندن آن به مذاکرات است. سالیوان همچنین اعلام کرد که آمریکا از زمان خروج یک‌جانبه این کشور از توافق برجام، اقدامات ایران را زیر نظر دارد و بسیار هم دراین باره نگران است.

او در خصوص تحولات سودان نیز گفت: ارتش سودان باید خشونت علیه غیرنظامیان را متوقف کند و باید بلافاصله مقامات بازداشت شده را آزاد کند و به مسیر انتقالی بازگردد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران و بدون توجه به خروج یکجانبه ترامپ از این توافق از انجام اقداماتی که برای بازگشت به برجام ضروری بوده خودداری کرده و عملاً پیگیری سیاست ترامپ را علیه ایران در دستور کار قرار داده است.

تاکنون شش دور مذاکره در شهر وین میان طرف‌ها برای احیای برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده، اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها