انتخاب کفش مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. در ابتدا باید کفشی را پیدا کنید که در هنگام خرید راحت باشد. سپس، لازم است کفشی را انتخاب کنید که بتوانید آن را هر جایی بپوشید و با لباس شما نیز زیبا به نظر برسد. خوشبختانه، چند نکته وجود دارد که استفاده از آن‌ها به شما کمک می‌کند کفش مناسب و راحتی را انتخاب کنید که بتوانید آن را در بیشتر موقعیت‌ها بپوشید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۳۴۰۵۴۷
ساده ترین نکات برای انتخاب کفش راحت متناسب با نیاز شما
 
1.کفش را در هنگام خرید بپوشید

قبل از خرید کفش، ساختار آن را بررسی کنید. قسمت‌های مختلف ازجمله کف، ساق، پاشنه و سایر قسمت‌های آن را چک کنید. به این موضوع توجه کنید که آیا درزها محکم هستند و کفش دوام لازم را خواهد داشت یا خیر. اگر کفش شل‌وول به نظر می‌رسد احتمالا دوام چندانی نخواهد داشت و اگر درزهای آن شروع به باز شدن کند دیگر برای پای شما تناسب لازم را ندارد.

برای این منظور می‌توانید کفش‌های برند اسکچرز را نیز امتحان کنید. شما می‌توانید انواع کفش ورزشی، بوت و کفش طبی مردانه و زنانه اسکیچرز را از نمایندگی فروش حضوری یا به‌صورت اینترنتی تهیه کنید. گاهی اوقات فروشگاه‌های این برند حراج نیز می‌گذارند که می‌توانید محصولات اصل را با قیمت مناسب تهیه کنید.

2.مطمئن شوید که کفه کفش محافظت‌کنندگی کافی دارد

هدف اصلی کفش، محافظت از پاست. اگر کفشی بپوشید که کفه آن نازک است و سپس پایتان را بر روی چیزی تیز مثل میخ قرار دهید ممکن است پای شما آسیب جدی ببیند. بنابراین، کفشی را بخرید که کفه آن به اندازه کافی ضخیم و محکم است. اگر کفه کفش به قسمت بالایی خود به‌جای استفاده از چسب، دوخته شده است، این امر نشان می‌دهد که کفش از کیفیت بالایی برخوردار است.

3.قبل از خرید کفش، آن را بپوشید و کمی در فروشگاه قدم بزنید
 
 
ساده ترین نکات برای انتخاب کفش راحت متناسب با نیاز شما
روی صندلی بنشینید و انگشتان پای خود را تکان دهید تا مطمئن شوید که کفش خیلی تنگ نیست. علاوه بر آن، با کفش کمی قدم بزنید تا مطمئن شوید به پای شما اندازه است و بیش‌ازاندازه گشاد یا تنگ نیست. همچنین، مهم است که کفش از قوس کف پا پشتیبانی کند. پای خود را در کفش حرکت دهید و مطمئن شوید که چیزی باعث ناراحتی پایتان نمی‌شود.

4.در پایان روز برای خرید کفش به فروشگاه بروید

در طول یک روز معمولی، در اثر راه رفتن، پاهای شما بزرگ می‌شوند. برای اطمینان از انتخاب کفش راحت و مناسب بهتر است زمانی برای خرید اقدام کنید که پایتان در بزرگترین حالت ممکن است. بنابراین، سعی کنید بعد از کار یا در تعطیلات آخر هفته و درست قبل از شام به فروشگاه کفش بروید.

5.در هنگام خرید جوراب خود را به همراه داشته باشید

وقتی کفش را در هنگام خرید امتحان می‌کنید پوشیدن جوراب به شما کمک می‌کند کفش را راحت‌تر بپوشید و همچنین از پاهای شما در برابر باکتری‌هایی که در کفش باقی مانده است محافظت می‌کند. سعی کنید جورابی را به همراه داشته باشید که می‌خواهید با کفشتان بپوشید. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید کفش ورزشی یا کوهنوردی بخرید جوراب مخصوص برای ورزش یا کوهنوردی همراه خود ببرید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید کفش مجلسی بخرید جوراب نازک همراه خود داشته باشید.

6.در شرایط بد آب و هوایی کفش مقاوم در برابر لغزش بپوشید

اگر تصمیم دارید زیر باران یا روی یخ راه بروید یا در جایی کار می‌کنید که زمین آن مرطوب یا روغنی است بهتر است از کفش‌های مقاوم در برابر لغزش استفاده کنید تا از آسیب دیدن پیشگیری کنید. این کفش‌ها زیره بافت‌دار دارند و این باعث می‌شود که در هنگام راه رفتن بر روی سطح صاف، کشش کافی فراهم شود.

7.اگر بر روی زمین ناهموار راه می‌روید چکمه محکم بپوشید
 
 
ساده ترین نکات برای انتخاب کفش راحت متناسب با نیاز شما
اگر می‌خواهید جایی بروید که زمین آن ناهموار است بوت یا چکمه‌ای بپوشید که از مچ پای شما پشتیبانی کند، پاشنه پای شما در آن راحت باشد و فضای کافی برای امکان خم شدن انگشتانتان داشته باشد. همچنین بررسی کنید که زبانه کفش به‌درستی تنظیم شده باشد تا در هنگام بالا و پایین رفتن از تپه‌ها قسمت بالای پای شما را محکم نگه دارد.

8.اگر می‌خواهید کفش ورزشی بپوشید آن را متناسب با فعالیتتان انتخاب کنید

اگر دو تا سه بار در هفته ورزش می‌کنید لازم است کفش ورزشی‌ای تهیه کنید که متناسب با ورزشتان باشد. تفاوت کفش‌های ورزشی با سایر کفش‌ها ضربه‌گیر بودن آن‌ها در نقاط مختلف و تنظیم شدن در محل خم شدن کفش است. اگر نمی‌دانید چه کفشی برای شما مناسب است به فروشگاه کفش ورزشی بروید و از فروشنده در این مورد سوال کنید یا می‌توانید با مربی خود مشورت کنید.

برند آندر آمور محصولات ورزشی متنوعی دارد که می‌توانید در انتخاب کفش و کتونی مردانه یا زنانه این برند را نیز در نظر بگیرید. برای تهیه محصولات اصل این برند با قیمت مناسب لازم است به نمایندگی آن مراجعه کنید. این برند محصولات دیگری نیز دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به لگ ورزشی، هودی و تیشرت های آندر آرمور نیز اشاره کرد.

9.کتانی یا صندل را برای فعالیت‌های عادی در نظر بگیرید

اگرچه ممکن است کتانی یا صندل برای مناسبت‌ها شیک نباشند اما اگر می‌خواهید فعالیتی عادی انجام دهید یا با دوستان خود معاشرت کنید هیچ چیز راحت‌تر از یک جفت کتانی یا صندل نیست. حتی می‌توانید برای یک قرار با دوست خود این کفش‌ها را همراه با لباس شیک بپوشید.

10.کفش پاشنه‌بلند را در موقعیت مناسب بپوشید

اگر می‌خواهید در فضای باز خارج از منزل باشید کفش پاشنه‌بلند نپوشید. اگرچه کفش پاشنه‌بلند می‌تواند شما را جذاب‌تر و آراسته‌تر نشان دهد اما برای هر موقعیتی مناسب نیست و پوشیدن آن به صورت روزانه باعث آسیب‌های جدی خواهد شد که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شده است. این کفش در خارج از منزل می‌تواند در خاک نرم فرو برود یا موجب شود که بر روی زمین‌های ناهموار زمین بخورید. این موضوع به‌خصوص در مورد کفش‌های پاشنه‌بلندی صادق است که نوک‌تیز هستند.

درنهایت، پوشیدن کفش خوب به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید و از آسیب دیدن پیشگیری کنید. انتخاب کفش فقط بر پاهایتان تاثیر نمی‌گذارد. انتخاب کفش بر کل بدن شما تاثیرگذار است. بنابراین، اگر تصمیم به خرید کفش گرفتید تنها مد و زیبایی را در نظر نگیرید و به‌راحتی و مناسب بودن آن نیز توجه کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها