نمی‌توان انکار کرد که مطالعه کتاب نوعی سرگرمی برای ذهن است، زیرا با وجود آن می‌توان با خیلی از افکار، عقاید، سنت‌ها و فضاهای فرهنگی و اجتماعی متفاوت آشنا شد.
کد خبر: ۱۳۴۳۹۱۱
 
کتاب وب؛ تنها مرجع ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور (حتی 1 جلد)
 
چندین سال است که در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، هدف اصلی مسئولان فرهنگی تشویق افراد جامعه به خرید کتاب و مطالعه طیف وسیعی از کتاب‌ها با موضوعات متنوع مانند فلسفه، منطق، تاریخ، علم و داستان است تا ذهن‌ها خلاقانه پرورش پیدا کنند. خوشبختانه این روند به‌خوبی نتیجه داده است و در آمریکا و کشورهای غربی مانند آلمان شاهد دستاوردهای صنعتی و علمی نوآورانه بسیاری هستیم. به عنوان نمونه می‌توان به سرعت بالای روند ساخت یک واکسن کارآمد در این کشورها برای کنترل شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان اشاره کرد.

متاسفانه طبق آمار ارائه شده، متوسط سرانه مطالعه روزانه مردم ایران حدود ۱۷ دقیقه‌ است. یکی از دلایل این مسئله را می‌توان به برنامه‌ریزی ضعیف آموزش ‌و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان کتاب‌خوان در دوران تحصیل نسبت داد. مشکل دیگر وضعیت بد اقتصاد و فضای اقتصادی حاکم بر کشور است. البته نمی‌توان انکار کرد که با وجود همه این موانع، درصد اندکی از آدم‌های باسواد مملکت عادت دارند که روزانه 2 تا 8 ساعت کتاب در زمینه‌های مختلف مطالعه کنند تا روحشان جلا پیدا کند و از روزمرگی این دنیا خلاص شوند.

مشکلاتی‌که در کاهش سرانه مطالعه کشور موثر هستند

نکته قابل توجه این است که علی رغم اهمیت افزایش سرانه مطالعه در نسل جدید ، برای این نسل نیز برنامه‌‌های خاصی مانند ارائه طرح‎های تشویقی، ارسال رایگان کتاب ، ارائه منظم جشنواره‌های تخفیف خرید کتاب و عرضه کتاب در مکان‌های عمومی در نظر گرفته نشده است.

خوشبختانه علاوه‌بر نمایشگاه کتاب که هر سال در تهران برگزار می‌شود، اخیرا تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد شاهد برگزاری جشنواره‌های تخفیف خرید کتاب در کتابفروشی‌های سراسر کشور هستیم. با این وجود، هنوز درصد جوانان موبایل به‌‌دست که بخش زیادی از هویتشان به‌لطف دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام شکل می‌گیرد بالا است! مطمئنا با تشویق موثر جوانان به مطالعه کتاب‌های مناسب می‌توان نسل هدفمندی شکل داد.

البته صنعت نشر نیز به‌صورت غیر مستقیم در این مسئله دخیل است. وقتی یک کتاب سخیف به اشتباه طرفداران زیادی در جامعه پیدا می‌کند، اغلب ناشران با متوسل شدن به مترجمان ناشناس، به فکر ترجمه چندباره آن می‌افتند تا پول بیشتری به جیب بزنند!

در واقع نمی‎توان آن‌ها را هم مقصر شناخت. وقتی تیراژ سالانه یک کتاب مشهور جهانی و خوش‌خوان در ایران از 1500 عدد تجاوز نمی‌کند، ناشر بیچاره باید نان شب خود را به چه طریقی تامین کند! تنها یک راه برای او باقی می‌ماند، متوسل شدن به انتشار زیاد کتاب‌های رمان سطحی، نه یک کتاب علمی یا فلسفی که جان و ذهن را متحول می‌کند. متاسفانه چیزی به اسم قانون کپی‌رایت نیز در ایران وجود ندارد و هر ناشری بدون اجازه گرفتن از ناشر و نویسنده اصلی کتاب، روند ترجمه آن به فارسی را آغاز می‌کند!

راه‌حل کلی برای تشویق مردم به کتابخوانی
 
 
کتاب وب؛ تنها مرجع ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور (حتی 1 جلد)

تجربه نشان داده است که اگر یک جامعه بخواهد تیراژ انتشار و سرانه مطالعه کتاب را افزایش دهد، ابتدا باید مطابق با سلیقه فکری مردم عمل کند. بدین‌شکل می‌تواند به‌مرور تاثیر زیادی روی طیف مطالعاتی آن‌ها برای خرید کتاب بگذارد. ایرانیان موجودات اجتماعی هستند و تمایل دارند که اوقات فراغت خود را با گپ زدن با اطرافیان حتی افراد حاضر در یک اتوبوس یا تاکسی بگذرانند. بنابراین می‌توان با انتشار چند صد هزاری کتاب‌هایی شروع کرد که هنگام مطالعه در اوقات فراغت انرژی زیادی نمی‌گیرند و بسیار سرگرم‌کننده هستند. وقتی اشتیاق مردم به کتاب خواندن افزایش پیدا کرد، در مرحله بعد می‌توان سطح و موضوع مطالعه را به تدریج ارتقا داد تا ناگهان از این مسیر خارج نشوند و برعکس تمایل آن‌ها بیشتر شود.

حضور موثر کتاب وب در افزایش خرید کتاب

مطمئنا هرکدام از ناشران و فروشگاه‌های عرضه‌کننده کتاب می‌توانند نقش موثری در ترغیب مردم به کتابخوانی و خرید کتاب ایفا کنند. فقط کافی است که اراده کنند و بیشتر از سود مالی به فکر پالایش ذهن و روح مردم به کمک مطالعه کتاب باشند!
 
 
کتاب وب؛ تنها مرجع ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور (حتی 1 جلد)
 

متاسفانه بعضی از مخاطبان کتاب، به‌دلیل کمبود امکانات در شهر خود امکان خرید کتاب‌های مورد نظر خود را ندارند. برای تیم مدیریتی فروشگاه کتاب وب مهم است که همه مردم در سراسر ایران به کتاب دسترسی آسان داشته باشند تا سرانه مطالعه کشور نیز افزایش پیدا کند. به‌همین‌دلیل، حاضر شده است که برای برقراری یک پل ارتباطی مناسب، امکان ارسال رایگان حتی یک جلد کتاب را نیز فراهم کند. شما می‌توانید طیف وسیعی از کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال را در این فروشگاه اینترنتی بیابید. حتی اگر کتاب مورد نظر خود را نیافتید، کافیست به پشتیبانی آنلاین وب‌سایت نام کتاب مورد نظر خود را اعلام کنید تا در اولین فرصت برای شما تهیه و ارسال شود.

در شرایط فعلی همه‌گیری ویروس کرونا بهتر است برای حفظ سلامت خود، خرید کتاب‌ را به‌صورت غیر حضوری انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم همین الان سری به وب‌سایت کتاب وب بزنید و پس از انتخاب کتاب‌های مورد نظر خود و ثبت سفارش، در کوتاه‌ترین زمان بسته پستی خود را درب منزل یا محل کار دریافت کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در روند خرید آنلاین، می‌توانید از ساعت 10 تا 16روزهای کاری با خط تلفن تیم پشتیبانی به شماره 02122282419 تماس بگیرید.
جالب است بدانید که در این وب‌سایت، امکان دانلود رایگان کتاب‎، مشاهده مقالات، فیلم‌ها و پادکست‌های مرتبط نیز وجود دارد. اخیرا تا پایان آبان 1400، شرایط خرید کتاب با تخفیف در کتاب وب فراهم شده است. تیم کتاب وب همیشه برای کتاب‌هایی که فقط یک عدد در انبار موجودی دارند، تخفیف ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. توصیه می‌کنیم با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت کتاب، این فرصت‌های عالی را برای خرید کتاب از دست ندهید!
 

تعداد بازدید : 19
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها