هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 400-401 در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد که همین هفته اول نشان داد لیگ پرماجرایی در پیش داریم.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، هفته اول لیگ برتر در فصل 1400- 1401، 27 مهر استارتش خورد. هفته ای که شروع نشده با تغییر ساعت چند بازی همراه بود و البته همچنان بدون تماشاگر و بدون سیستم داوری VAR.

هفته اول لیگ نشانی از لیگ پویا و مقتدر نداشت و بازی های کم جان و بی رمقی از سوی تیم ها شاهد بودیم.

نکته اول: نساجی مازندران یک - صفر فجرسپاسی؛ ورود کاکوهای شیرازی با باخت در چمن عجیب ساری

مهمترین نکته بازی چمن ورزشگاه ساری بود. چمنی بس بی کیفیت. سازمان لیگ به نساجی برای فصل جدید بازی در چمن مصنوعی در ورزشگاه شهید وطنی را نداد اما اینکه بازی در چنین چمنی هم برگزار شود واقعا جای سوال دارد. حتی ساکت الهامی سرمربی نساجی هم به شدت نسبت به وضعیت این چمن اعتراض کرد. حضور مسعود شجاعی در تیم نساجی آن هم در حالی که شایعه شده بود می خواهد از فوتبال خداحافظی کند در نوع خودش جالب است.

همچنین بازگشت حقیقی به تیم نساجی هم از نکات جالب توجه است.در سوی دیگر میدان تیم فجر سپاسی که بعد از سالها دوباره به لیگ برتر بازگشت کار را با باخت آغاز کرد اما سرمربی این تیم مدعی است در ادامه لیگ یقه تیم ها را خواهند گرفت.

نکته دوم : پیکان صفر - صفر نفت‌ مسجدسلیمان ؛ بازی سرد و اعتراض پیکانی ها به برنامه تیم امید

بازی اول دو تیمی که فصل گذشته شرایط نه چندان خوبی داشتند اصلا حال و هوای فوتبالی و جذابی نداشت و بازی دو تیم نچسب و سرد برگزار شد. نفتی ها که با یک شرایط عجیب خود را برای فصل جدید آماده کردند و بعد از تغییر چندباره سرمربی سرانجام با فراز کمالوند فصل جدید را آغاز کردند و از آن سوی میدان پیکان با حضور مجتبی حسینی انتظار می رفت در بازی اول محکم تر قدم بردارد اما آنها در خانه متوقف شدند.پیکانی ها بعد از این بازی نسبت به برنامه تیم امید و حضور ملی پوشانشان در این مسابقه معترض بودند.

نکته سوم: پدیده مشهد صفر - صفر آلومینیوم اراک ؛ فوتبال مشهد اسیر حواشی خود ساخته

پدیده را باید جزو تیم های عجیب لیگ دانست که با آن وضعیت مالکیت و نامشخص بودن برخی مسائل در این باشگاه کار به جایی رسیده که مهاجری سرمربی تیم بعد از بازی و توقف در خانه فاش کرد که به دلیل شرایط موجود در مشهد نمی خواسته در این بازی روی نیمکت بنشیند. هیات فوتبال مشهد با توجه به مجوزی که حمیداوی مالک پدیده کسب کرد مجبور شد این تیم را به او برگرداند اما شرایط در تیم مشهدی اصلا مساعد نیست و پنجره این تیم هم همچنان بسته است. شاید اگر آلومینیوم در این بازی زرنگ بود باید پدیده را با این وضعیت شکست می داد اما شاگردان خطیبی به یک امتیاز قناعت کردند.

نکته چهارم: سپاهان 2 - صفر مس رفسنجان؛ شروع محکم مدعی قهرمانی

سپاهان در دومین سالی که نویدکیا سرمربی اش است مدعی قهرمانی است. این تیم با خریدهای خوبی که انجام داده حسابی مورد توجه هست اما نویدکیا بعد از این بازی که با برد برای زردپوشان تمام شد ابراز نگرانی کرده که از دقیقه 70 به بعد بازیکنانش موقعیت های زیادی از دست می دهد. نویدکیا همچنین بازی تیمش را معمولی خواند. یکی از تغییرات قابل توجه در ترکیب سپاهان جدایی پیام نیازمند و حضور دروازه بانی از اتریش است که البته در این بازی خیلی محک جدی نخورد اما در سوی دیگر میدان ربیعی بابت خریدهای جدیدش سربلند بیرون نیامد. گلر عمانی نتوانست خیلی مطمئن نشان دهد هر چند که او بابت حساسیت هایی که نسبت به این بازیکن هست گلایه دارد و معتقد است که او خوب کار کرده و از عملکردش راضی است.البته مصدومیت محمد انصاری در این بازی و از دست دادن رباطش برای چندمین بار از نکات ناراحت کننده این بازی بود. بازیکنی که فصل گذشته از پرسپولیس راهی مس رفسنجان شد تا راه جدیدی را آغاز کند اما در همین ابتدای کار با مصدومیت شدید روبرو شد. در صحنه مصدومیت انصاری وی با شهریار مغانلو درگیر بود که مهاجم سپاهان بعد از متوجه شدن مصدومیت انصاری به شدت برای این بازیکن ناراحت شد.

نکته پنجم: گل گهرسیرجان 4 - یک تراکتور؛ مورد عجیب تبریزی ها

شاید بدبین ترین هوادار تراکتور هم فکرش را نمی کرد تیم محبوبشان در بازی اول مقابل گل گهر با این تعداد گل بازنده شود. تیمی که به نظر می رسد از نظر مالی دیگر آن تیم پولدار سابق نیست و پنجره بسته این تیم حکایت از این دارد که چقدر این باشگاه درگیر پرونده های خارجی است. البته سرخپوشان اهوازی منهای بازی بسیار بد و عجیبی که از خود نشان دادند برای بازی اول هفته لیگ با مشکلات عجیبی هم دست و پنجه نرم می کردند و برای این بازی هیچ مدافعی نداشتند و بازیکنانی که در این پست مقابل گل گهر قرار گرفتند در پست غیرتخصصی خود بازی می کردند. تیم گل گهر نیز تا سه ماه دیگر بدون امیر قلعه نویی روی نیمکت باید بازی های خود را پشت سر بگذارد و شاید انتخاب مجتبی سرآسیایی به عنوان دستیار اول قلعه نویی برای همین صورت گرفته تا کسی که بر مسائل فنی تسلط بیشتری دارد کنار خط بازیکنان را هدایت کند.

نکته ششم: استقلال یک - صفر هوادار؛ مورد عجیب تکرار پنالتی و جنجال تبلیغات محیطی

این بازی قبل از اینکه آغاز شود با جنجال استقلال و دعوا با سازمان لیگ توام شد. باشگاه استقلال که به تازگی با کارگزار خود قرارداد بسته در همین اولین کار برای سازمان لیگ خط و نشان کشید که فضای تبلیغات محیطی را برای خود می خواهد اما سازمان لیگ اجازه نداد این اتفاق رخ دهد و تجهیزات باشگاه استقلال از ورزشگاه آزادی برگردانده شد تا این دعوا به هفته های آتی کشیده شود. اما تیم فرهاد مجیدی سرانجام مقابل هوادار رونمایی شد و تیم تازه راه یافته به لیگ برتر هم مقابل آبی پوشان بازی نه چندان خوبی را نمایش داد. تنها مورد بحث این دیدار پنالتی بازی است. کوپال ناظمی داور این بازی پنالتی ووریا غفوری را اعلام به تکرار کرد اما به معنی واقعی مشخص نشد چرا داور این پنالتی را تکرار اعلام کرد و در نهایت هم پنالتی برای بار دوم گل نشد تا استقلال در نهایت 59 به گل برسد و با همان تک گل هم بازی را ببرد.

نکته هفتم: صنعت نفت آبادان صفر - یک ذوب آهن؛ بداقبالی آبادانی ها در روز غیبت منصوریان

نفت آبادان که شاید یکی از تیم هایی بود که دیرتر از سایرین تمرینات خود را آغاز کرد در روزی که 90 دقیقه تحمل کرد تا دروازه اش بسته بماند و فصل را با شکست آغاز نکند سرانجام نتوانست و در اولین قدم در خانه شکست خورد تا علیرضا منصوریان متوجه شد کار راحتی با نفت ندارد. منصوریان در این بازی به دلیل محرومیت حضور نداشت و اگر هم محروم نبود به دلیل داشتن کرونا نمی توانست کنار خط باشد. از آن سوی گاندوها با تارتار فصل را خوب شروع کردند تا جبران فصل گذشته خود را کرده باشند.

نکته هشتم: فولاد - پرسپولیس؛ یک نیمه سرد و یک نیمه طوفانی

نیمه اول دیدار تیم های پرسپولیس و فولاد را شاید باید جزو بدترین فوتبال های هفته اول دانست اما سرخپوشان در نیمه دوم چهره متفاوت تری از خود نشان دادند. پرسپولیس که بعد از شکست مقابل الهلال با یک بازی ضعیف لیگ را شروع کرد در نیمه دوم به نظر می رسید که رمقی برای فوتبال ندارد اما تغییرات تاکتیکی در نیمه دوم و هجومی تر کردن تیم باعث شد تا شاگردان گل محمدی در گام اول مقتدر نشان دهند. یکی از نکات قابل توجه این بازی نیمکت نشینی آل کثیر و البته گلزنی او بعد از ورود به زمین بود. البته آل کثیر بعد از گلزنی به خوشحالی معروف خود پرداخت تا نشان دهد جریمه شدن از سوی ای اف سی هم دلیلی بر این نشده تا او دیگر اینگونه خوشحالی خود را نشان ندهد. در سوی دیگر میدان عبدالله ویسی که تیم قهرمان جام حذفی را تحویل گرفته در بازی اول نتوانست اقتدار فصل گذشته را نشان دهد و فولاد نشان داد به نسبت فصل گذشته دچار کمبودهایی است. حضور برخی افراد به عنوان تماشاگر هم در ورزشگاه فولاد از نکات عجیب این دیدار بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها