نفرت پراکنی در هفته وحدت با دروغ و تحریف

پرسپولیس ـ الهلال سوژه معاندین (+فیلم)

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا سوژه معاندین برای نفرت پراکنی با دروغ و تحریف شد.
کد خبر: ۱۳۴۳۵۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، با نزدیک شدن به میلاد پیامبر اکرم (ص)، کشور ما به رسم هر ساله هفته وحدت میان شیعه و سنی را برگزار می‌کند.

در این میان بسیاری از رسانه‌ های معاند و تفکرات ضد اسلامی در فضای مجازی در تلاش هستند تا این وحدت را کم رنگ کنند و به نوعی نفرت را در میان مسلمانان با سوژه‌های دروغ و واهی پراکنده کنند. این بار اما به فوتبال توجه کرده و در تلاشند که این فضاسازی را با این حوزه جلو ببرند.

پرسپولیس - الهلال سوژه دروغ و نفرت پراکنی

به همین خاطر دیدار پرسپولیس و الهلال، سوژه جدید معاندین اسلام انتخاب شده و با دروغ و تحریف به دنبال برانگیختن احساسات عمومی هستند.

تیم فوتبال پرسپولیس هفته گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میهمان الهلال بود که با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

ویدئویی از هواداران فوتبال الهلال عربستان در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که با تکیه بر دروغ و تحریف، به دنبال نفرت پراکنی در میان ایرانی‌ها و مخصوصا میان هواداران پرسپولیس است.

معاندین در حال نشر این ویدئو با ادعای اینکه این تماشاگران در بازی الهلال با پرسپولیس شعارهای نژادپرستانه دادند و با این حربه به دنبال تغییر ذهنیت ایرانی‌ها هستند و آنها را تشویق می‌کنند که به خانه خدا نروند.

دو دروغ بزرگ و تحریف با انتشار یک ویدئو

اولین دروغ این است که تشویق هواداران الهلال مقابل پرسپولیس مربوط به سال ۲۰۱۷ است که بازی این دو تیم در مسقط پایتخت عمان برگزار شد. این ویدئو ربطی به بازی هفته گذشته پرسپولیس با الهلال در ریاض ندارد.

دومین و بزرگترین دروغ و تحریف که با هدف نفرت پراکنی میان مسلمانان به خصوص ایرانی‌ها با دیگر فرق اسلامی ترجمه واهی و دروغین این شعارهای هواداران الهلال است.

شعار الهلالی‌ها در این بازی با ترجمه فارسی به شرح زیر است:

ایرانی اسمع: ایرانی بشنو
عینک بتدمع: چشمانت گریان می‌شود
هاللیلة هذی: توی این شب
لازم تعانی: باید زجر بکشی

این شعارها در فوتبال مثل تمام ورزشگاه‌های دنیا، نوعی کری خوانی به شمار می‌آید. با توجه به رقابت سنتی نمایندگان فوتبال ایران با سعودی، در آسیا این شعارها طبیعی است و مثل تمام شعارهایی است که در ورزشگاه‌های ایران، فوتبال دوستان استفاده می‌کنند و کری خوانی به شمار می‌آید.

اما صفحات معاندین اسلام در هفته گذشته به صورت هدفمند این ویدئو را بازنشر کردند و با ترجمه دروغ، نفرت پراکنی ایجاد کردند. ترجمه دروغ و واهی این فیلم به شرح زیر است:

ایرانی اسمع: ایرانی گوش کن..

عینک بتدمع: شما برده و کنیز ما هستید!

هاللیلة هذی: از ۱۴۰۰ سال پیش!

بدون شک هفته وحدت در کشور ایران و نتایج مثبت و سازنده ای که داشته، معاندین و ضدانقلاب را اذیت می‌کند.

این اجلاس سالیانه به مناسب تولد پیامبر اکرم (ص)، ناراحتی ضد اسلام را برانگیخته و برای ایجاد نفرت به هر دروغی توسل می‌کنند؛ حتی به یک بازی فوتبال و رفتار هوادارانش.

تعداد بازدید : 109

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها