دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ماموران در بازرسی از چند انبار، فروشگاه و منزل مسکونی در مشهد مجموعه بزرگی از لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ماموران در بازرسی از چند انبار، فروشگاه و منزل مسکونی در مشهد مجموعه بزرگی از لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.
کد خبر: ۱۳۴۳۵۴۸

 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، محمدرضا دبیری افزود: این اقدام پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با فروش لوازم خانگی قاچاق و ضرورت حمایت از تولید ملی و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و ابلاغیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت.
مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در پی انجام گشت مشترک ماموران پلیس امنیت اقتصادی و بازرسان سازمان صمت آنان با شناسایی انبارها و مراکز فروش یکی از فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی در شهر مشهد، این لوازم را کشف کردند.
دبیری افزود: در این بازرسی که از یک باب انبار، یک منزل مسکونی و ۲ باب فروشگاه صورت گرفت، در مجموع ۴۱۷ دستگاه لوازم خانگی و لوازم برقی، ۱۲ هزار و ۵۷۱ عدد انواع ظروف احتمالا قاچاق به ارزش تقریبی اولیه ۳۵ میلیارد ریال کشف و یک باب فروشگاه پلمب و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
وی به عملکرد ۶ ماهه استان در کشف کالای قاچاق اشاره و بیان کرد: در این مدت ۶ هزار و ۳۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.
دبیر کمیسیون اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: سهم پلیس مبارزه با قاچاق و کالا و ارز از کشفیات مزبور ۶۳ درصد، گمرک ۱۹ درصد، مرزبانی ۹ درصد و سازمان صمت نیز ۹ درصد بوده است.
دبیری اظهار داشت: در این مدت ۸۰۷ میلیارد ریال کالای هدف مظنون به قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که مواد غذایی با ۲۴۰ میلیارد ریال ، دارو با ۱۱۱ میلیارد ریال، برنج با ۱۱۰ میلیارد ریال، دستگاه های استخراج رمزارز با ۶۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش کشفیات را به خود اختصاص داده اند.
وی ارزش ریالی کالاهای ممنوعه مکشوفه در خراسان رضوی در ۶ ماهه امسال را ۲۷۹ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱۳ درصد افزایش داشته است. 
مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: در بین کشفیات کالاهای ممنوعه، کشف مشروبات الکلی با ۱۰۷ هزار بطری قوطی به ارزش ۲۳۷ میلیارد ریال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ۱۸ درصد و از نظر ارزش ۲۳۹ درصد افزایش داشته است.
دبیری اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال در استان ۲ هزار و ۴۵۰ متهم در زمینه قاچاق شناسایی و دستگیر شدند و ۱۰ باند قاچاق نیز منهدم شد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها