اقیان در تشریح اقدامات شورای ششم شهر مهدیشهر مطرح کرد:

اقدامات مدیریت شهری در راستای شعار «مهدیشهر؛ قطب صنعت دامپروری کشور»

رئیس شورای شهر مهدیشهر گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی در برنامه گفتگو با مردم استان که در دوران قبل از انتخابات داشتند، شهرستان مهدیشهر را به عنوان قطب صنعت دامپروری کشور مطرح نمودند و در این راستا بر آن شدیم تا پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر به شعار ریاست محترم جمهوری لبیک گفته و این شعار را فقط صرفا به عنوان یک حرف و شعار نگاه نکنیم و به آن جامه عمل بپوشانیم‌.
کد خبر: ۱۳۴۳۳۲۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، حبیب الله اقیان با اعلام خبر فوق، گفت: شهروندان شهرستان مهدیشهر نیز در این راه همراه و همیار شورای شهر بوده و برای لبیک به این شعار رای اعتماد دادند و در همین راستا از موثرین عشایر، NGO و انجمن های مختلف عشایری، سران و طایفه های ایل و عشایر سنگسر، تعاونی های عشایری و تعاونی گاو داران مهدیشهر، اتحادیه های عشایری و افرادی که به هر نحوی در این خصوص مرتبط هستند دعوت به عمل آمد تا به صورت مداوم در جلسات شرکت نمایند و برای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح که به عنوان یک طرح ملی مطرح است، تلاش شود تا به صورت یک طرح جامع و کامل تحویل و به خواسته ریاست محترم جمهوری تحقق بخشیده شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح این است که ظرفیت تولید دام و فرآورده های دامی از جمله گوشت، لبنیات، پوست، پشم، چرم و حتی عسل طبیعی افزایش یابد و بتوانیم در آینده نزدیک صادرات این موارد را به سراسر کشور و حتی دنیا شاهد باشیم. همچنین با دعوت از بخش خصوصی مثل شرکت تعاونی عشایری مهدیشهر (که از سال ۱۳۶۱ شروع به فعالیت داشته است) و شرکت تعاونی گاوداران سعی شده است تا بتوانیم کمک کار دولت باشیم. ما برای اجرای این پروژه دست یاری به سوی مردم دراز کرده ایم تا با همت آنها این طرح را به سرانجام رسانده و انشالله با یاری خداوند در آینده نزدیک شاهد بهره برداری بیش از پیش محصولات دامی هستیم.

اقیان از دیگر اقدامات دو ماهه شورای ششم شهر مهدیشهر را پیگیری موضوعات موربوط به بیمارستان ۱۵ خرداد این شهر عنوان کرد و افزود: این طرح یکی از طرح های بسیار مهم شهر است که دغدغه همه شهروندان شهرستان مهدیشهر می باشد و با همراهی و پیگیری فرماندار، معاون عمرانی استانداری و مجموعه علوم پزشکی استان و استاندار مقرر شد تا با کمک و مساعدت مسئولان و با جلسات متعددی که گذاشته شد تمام نواقص و مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود و با بودجه ای که رییس دولت دوزادهم برای این بیمارستان جهت نورپردازی و آسفالت جاده تخصیص داده بودند، هرچه سریعتر این اقدامات انجام شود و شورای شهر مهدیشهر در این رابطه با تلاش بسیار پیگیر می باشد تا اشنالله هر چه سریعتر نواقص موجود برطرف شود.

رئیس شورای شهر مهدیشهر از دیگر اقدامات مهم شورا در این مدت خدمت را توجه به بحث خیرین عنوان کرد و افزود: مهدیشهر خیّران بسیار زیادی دارد. خیرین مسکن ساز مهدیشهر به جد در سطح کشور نمونه اند و در دوران کرونا علاوه بر نهادهای حاکمیتی که به نیازمندان کمک و مساعدت نمودند، چه بسا بیش از دیگر نهادها به دست گیری از نیازمندان پرداختند و حتی در زمینه های مختلف ورزشی،فرهنگی، تجهیزات بیمارستانی و دایر کردن کمپ ترک اعتیاد  کمک شایانی نموده اند. لذا با هماهنگی و همکاری امام جمعه محترم مهدیشهر افرادی از این خیرین که در کمیته امداد، بهزیستی، موسسه آبشار عاطفه ها و NGO ها و موثرین که در زمینه خیّری فعالیت دارند، افرادی انتخاب شدند تا تحت عنوان ستادی در قالب مسائل اجتماعی و فرهنگی و کمک های خیرین گرد هم بیایند و این حرکت یک برندی برای شهرستان مهدیشهر باشد تا به وسیله آن بتوانیم نیازمندان را رصد کرده و علاوه بر آن آسیب های اجتماعی و فرهنگی از قبیل اعتیاد، طلاق و ... را بکاهیم و همچنین زمینه ای برای ایجاد اشتغال، ازدواج، تحصیل و تامین  مسکن برای جوانان و نیازمندان فراهم شود و اگر شهروندی تمایل به کمک در موضوع بیمارستان،ارزاق نیازمندان، مسائل ورزشی و فرهنگی و ... داشت به این ستاد مراجعه نماید.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم شورای فعلی شهر مهدیشهر بتواند در راستای تحقق مطالبات شهروندان عمل کرده و با احصاء دقیق آن بتواند هر چه بهتر مشکلات مردم و شهر را رفع کند. رویکرد شورای شهر مهدیشهر به این صورت است تا طور ماهیانه به مشکلات و دغدغه های شهروندان رسیدگی نماییم و باید گفت شورای شهر مهدیشهر در گرو خدمت و خدمت گذاری به شهروندان گام بر می دارد تا گره ای از مشکلات آنان باز نماید و تبعات شهر را کم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها