نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ منتشر شد. داوطلبان بعد از مشاهده نتایج نهایی می‌توانند در تاریخ مقرر اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود ثبت نام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی طی روز‌های ۶ تا ۸ تیر برگزار شد و تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دادند.

آزمون ارشد ۱۴۰۰، در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی بیش از ۴۰۸ هزار نفر، در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر، در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

از مجموع ۱۳۱ رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، ۶۴ عدد آن "بین رشته ای" بود و داوطلب می‌توانست به جز رشته اول خود در این رشته‌ها نیز شرکت کند. همچنین اوایل ماه جاری، نتایج رشته‌های مصاحبه دار و آزمون‌های عملی نیز اعلام شده است.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، پیش بینی شده امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام‌ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می‌توانند در رشته‌های مقطع ارشد پذیرش شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها