حجت‌الاسلام رئیسی در دومین گفتگوی تلویزیونی:

نسبت به مذاکرات نتیجه‌محور جدی هستیم

رئیس‌جمهور گفت: مسئله تورم مربوط به تصمیماتی است که قبلا گرفته شده و الآن آثار خود را نشان می‌دهد؛ استقراض از بانک مرکزی مسئله‌ای است که تورم را بالا می‌برد؛ بودجه ۱۴۰۱ باید بدون کسری باشد.
کد خبر: ۱۳۴۳۰۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در دومین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم با تبریک ولادت امام صادق (ع) و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و هفته وحدت، درباره روند واکسیناسیون عمومی و آمادگی دولت برای مقابله با موج ششم کرونا، گفت: ️در ابتدای دولت اولویت را موضوع واکسیناسیون عمومی اعلام کردیم و امروز با گذشت مدت کوتاهی، شاهدیم در دُز اول بیش از هفتاد درصد تزریق شده و پیش از فرا رسیدن فصل سرما امیدواریم شاهد تزریق همین میزان در دُز دوم باشیم.

نباید در مقابله با موج احتمالی کرونا منفعل باشیم

وی با بیان اینکه باید از حالت انفعالی در مقابله با کرونا به شرایط فعال برسیم، افزود: نباید در مقابله با موج احتمالی کرونا منفعل باشیم و پیشگیری و پیش‌بینی و برخورد احتمالی الزامی است.

رئیس‌جمهور گفت: ️از همه کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند دعوت می‌کنم تا این واکسن را دریافت کنند. ما می‌خواهیم از حالت انفعالی خارج و حالت فعال داشته باشیم در حوزه واکسیناسیون این حالت ایجاد شده و در مراکز بهداشتی علمی و همچنین بسیج و دستگاه‌های دیگر آمادگی‌های لازم وجود دارد خوشبختانه بسیج و مردم کمک‌های زیادی به ما کردند و آمادگی‌های لازم را دارند تا در صورت مواجهه با موج ششم، اقدامات لازم را انجام دهند، البته ما باید آمادگی داشته باشیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیسی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی در مقابله با کرونا و کنترل شیوع آن دارد، گفت: خوشبختانه شاهد بازگشایی کسب و کار مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، اما این نباید باعث شود که کرونا شیوع پیدا کند همه باید اصول را رعایت کنیم، از همه آن‌هایی که واکسن نزده‌اند دعوت می‌کنیم که حتماً واکسن بزنند.

وی ادامه داد: ️از رسانه ملی و بخش‌های مختلف کشور و صاحب نفوذ خواسته‌ایم تا از جایگاهشان استفاده کنند و مردم را برای موضوع تزریق واکسن به صورت اقناعی، تشویق کنند.

تورم امروز بازار، آثار و نتایج تصمیمات گذشته است

رئیس‌جمهور درباره برنامه‌های دولت برای مهار تورم و بهبود شاخص اقتصادی و معیشت مردم، گفت: اعلام کردیم که اولویت اول دولت واکسیناسیون و کنترل کرونا است که تا حدودی کنترل شده است، دومین مسئله و اولویت دولت معیشت مردم است که دغدغه ساعتی و لحظه‌ای بنده است و قیمت‌ها را دائماً رصد می‌کنم و در نشست با صاحبنظران و وزرا به دنبال کنترل فشاری که بر مردم است، هستیم، ما سختی مردم را احساس می‌کنیم و به دنبال گام‌هایی هستیم تا از این سختی‌ها بکاهیم.

رئیسی ادامه داد: همه می‌دانند که این اتفاقات و تورمی که در بازار وجود دارد، آثار و نتایج تصمیمات گذشته است تصمیماتی که از قبل اتخاذ شده و نتیجه‌اش امروز در بازار مشهود است و تصمیماتی که ما امروز خواهیم، گرفت نتیجه آن در آینده برای مردم مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به عدم استقراض دولت از بانک مرکزی در شهریور ماه، گفت: استقراض از بانک مرکزی موجب افزایش تورم می‌شود و ما تلاش کردیم از بانک مرکزی استقراض نکنیم، در شهریور ماه این مسئله اتفاق افتاد و ما هم تلاش کردیم که هزینه‌ها را بدون استقراض از بانک مرکزی تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مسئله بعد بحث بودجه سال ۱۴۰۱ است ما فکر کردیم که به خواست مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح بودجه عمل و باید تلاش کنیم که نظام بودجه‌ریزی را اصلاح و هزینه‌ها را نیز کمتر کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی درباره مسائل پیش آمده در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی و اینکه تصمیم دولت در این خصوص چیست، گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردیم، متأسفانه در این موضوع پول مردم به جیب عده‌ای رفت که این مسئله باید جلوگیری شود، ما به دنبال آن هستیم که جوانب قضیّه را بسنجیم و تصمیم درست بگیریم تا مردم و بازار آسیب نبینند و این شرایط را اصلاح کنیم، در این قضیه مشارکت مردم نیز بسیار مهم و شرط موفقیت ما است.

وی، اجرای عدالت را یکی از مهمترین برنامه‌های خود دانست و گفت: اجرای عدالت، محوری‌ترین وعده ما در انتخابات بود که به دنبال آن هستیم در تمامی حوزه‌ها آن را عمل کنیم.

رئیس‌جمهور در خصوص برنامه دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال نیز گفت: در مرحله اول به دنبال شناسایی اراضی متناسب برای ساخت مسکن هستیم تا کار مسکن‌سازی را دنبال کنیم، ساخت مسکن وعده ما در انتخابات بود و البته قانون هم است و از سویی نیاز مردم ما است، البته برخی تردیدی در آن ایجاد می‌کنند و می‌گویند چگونه می‌شود سالی یک میلیون مسکن ساخت، اما ما می‌گوئیم که این قانون و نیاز کشور است و باید با توجه به امکانات کشور، آن را اجرایی کنیم و معتقدیم که با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان این مهم را اجرا کرد.

وی ادامه داد: مردم و همه دست‌اندرکاران باید پای کار بیایند تا ما بتوانیم ساخت مسکن که اقتصاد پیشران است را فعال کنیم، همه می‌دانند که مسکن یک صنعت پیشران است و با رونق آن، بحث اشتغال نیز رونق می‌گیرد و از سوی دیگر با فعال شدن بخش مسکن سایر مشاغل نیز فعال و بخش زیادی از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

سفر‌های استانی حق همه استان‌ها است

رئیسی در رابطه با سفر‌های استانی و ابهامات پیرامون آثار واقعی آن در وضعیت استان‌ها و میزان جدیت این سفرها، تصریح کرد: هفته که هفت روز است، ما شش روز در سطح ملی کار می‌کنیم و یک روز به استان می‌رویم. بالاخره حق استان و وظیفه ما است که به استان‌ها سر بزنیم. ما فقط در تهران مسئولیت نداریم و کاری که در میدان انجام می‌شود، قطعاً پشت میز انجام نمی‌شود، لذا در ۶ روز کار ملی جلسات و پیگیری‌هایی داریم.

وی ادامه داد: حضور در استان برکاتی دارد. سفر استانی ما دارای پیشینه و پسینه است. قبل از سفر کار کارشناسی نسبت به استان و نیاز‌های فوری استان که ضروری است دولت به آن توجه کند پایش و انجام می‌شود. این موارد توسط کارشناسان در مرکز بررسی می‌شود، هم هیئت به استان اعزام و بررسی‌ها انجام می‌شود و اعتبار مورد نیاز بررسی و زمان مورد نیاز طرح در نظر گرفته می‌شود، بعد در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مطرح می‌شود که تمام دستگاه‌ها در آن هستند و به عنوان طرحی که باید دنبال شود، صورت مجلس می‌شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برخی از موارد در جلسه شورای اداری و در حین سفر مطرح می‌شود و کار‌هایی که باید انجام شود قبل از بنده، توسط نمایندگان مردم، استانداران و وزرا مطرح می‌شود؛ اینکه در ذهن برخی باشد که ما در استان طرح کلنگ می‌زنیم، این چنین نیست. ما طرح‌های بسیار زیادِ نیمه‌کاره‌ای داریم. ما به بوشهر و در نخیلات که رفتیم، سدی در آنجا وجود دارد، اما لازم است چند کیلومتر لوله‌گذاری شود تا به بهره‌برداری برسد، اما انجام نشده و درخت‌ها در حال خشک شدن است که این کار باید سریع انجام شود.

رئیسی بیان کرد: به کارخانه‌ای رفتیم که ۸۷ درصد کار آن انجام شده و تابلو برق آن مانده که با تسهیلاتی می‌تواند مرتفع شود و این تسهیلات می‌تواند به کارخانه داده شود تا به موجب آن ۶۰۰ کارگر مشغول به کار شوند. ما پروژه‌های متعددی را در استان‌ها می‌بینیم. بیمارستان که ۱۶ یا ۱۷ درصد کار آن‌ها سال‌ها مانده و دلیل آن مشخص نیست، برخی از طرح‌ها در استان‌ها بررسی می‌شود، مواردی است که کار به نیمه رسیده یا حتی افتتاح شده و پس از بازدید وقتی دنبال نتیجه هستیم مشخص می‌شود ۱۵ درصد آن باقی مانده است. پس کار باید به پایان برسد.

همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت

وی اضافه کرد: در زمینه دیدار مردمی، دولت ما دولت مردمی است و دیدار مردمی اهمیت دارد. ما همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت و در شرایط کرونا هم به شکل کرونایی ارتباط خواهیم داشت. دولت نباید ارتباط خود را با مردم قطع کند. به وزرا توصیه کردم و رهبری معظم بار‌ها به من توصیه کردند و ارتباط با مردم برای ما بسیار مهم است. با خبر شدن از درد دل مردم بسیار اهمیت دارد.

رئیسی گفت: کار من این است که باید پای درد دل مردم بنشینیم. در شیراز کار بین‌الحرمینی در حال انجام است و این کار خیلی وقت است کلید خورده است. پروژه‌هایی هست که قابل حل است. ما از این موارد در استان‌ها زیاد داریم. بسیاری از مسائل در استان‌ها زود قابل حل است.

رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از گرفتاری‌های ما این است که پروژه‌ای شروع شده و برای چند سال رها و دچار فرسودگی شده است. پس پروژه‌ها شناسایی، بررسی و صورت مجلس می‌شود، مسئولینش مشخص هستند. ناظر، مردم و مدیران می‌شوند. سه ناظر رسمی هم دارد؛ یک استاندار در سطح استان، دوم وزیر در سطح وزارتخانه و کشور و سوم ریاست‌جمهوری که در معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری بخش فعالی برای پیگیری سفر‌ها ایجاد شده است. هیچ سفر ما نیست که کارشناسی قبل، بررسی در حین سفر و پیگیری حین انجام کار را نداشته باشد. من خواسته‌ام پروژه‌ها در کشور زمانبندی داشته باشد تا بتواند یک اقدام عملی و اجرایی در زندگی مردم داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: وقتی به خوزستان رفتیم، بحث فاضلاب را دنبال کردیم، گفتند تعداد کارگاه‌ها این تعداد بوده و حالا سه برابر شده است. در برخی از بخش‌ها تعداد کارگاه‌ها سه تا چهار برابر شده است. ما نمی‌توانیم شاهد این مسائل باشیم. پیگیری هم خواهیم کرد که این کار‌ها انجام گیرد.

سفره و بازار و نان مردم را هم به این مذاکرات گره نمی‌زنیم

وی در رابطه با مذاکرات ایران و برنامه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با خارج از مرز‌ها و برنامه دولت برای رفع تحریم‌های ظالمانه اظهار کرد: قبلاً هم عرض کردم که ما کار اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد و سفره و بازار و نان مردم را هم به این مذاکرات گره نمی‌زنیم، اما هیچ زمانی ایران نیز مذاکره را ترک نکرده است. ما نسبت به مذاکرات نتیجه‌محور حتماً جدی هستیم و قبلاً هم از طریق وزارت خارجه و جا‌های دیگر گفته شده است که مذاکرات باید برای جمهوری اسلامی نتیجه داشته باشد. در طرف مقابل هم آمادگی برای لغو تحریم‌ها می‌تواند نشانی بر جدیت باشد تا این تحریم‌های ظالمانه رفع شود. ابتدا عرض کردیم دولت مستقر شود کار انجام خواهد شد و حالا دولت مستقر شده و کار از طریق وزارت خارجه در حال انجام است.

باید جدیت را در طرف مقابل ببینیم

رئیس‌جمهور گفت: ما به آنچه گفتیم پایبند هستیم و در این امر جدی هستیم و طرف مقابل هم باید جدی باشد. در مذاکراتی که چند روز پیش با نماینده اتحادیه اروپا انجام شد، گفته شد جمهوری اسلامی در این قضیه جدی است و باید جدیت را در طرف مقابل هم ببینیم.

رئیسی در رابطه با حضور در ترتیبات منطقه‌ای و بین‌المللی و پیمان‌های مختلف از جمله عضویت در اجلاس شانگ‌های و نحوه استفاده از این فرصت‌ها برای منافع ملی و امنیت ملی، گفت: ما با عضویت دائم در شانگ‌های ارتباط با زیربنا‌های اقتصادی منطقه آسیایی را فراهم کردیم و همه فعالان اقتصادی باید از این زمینه استفاده کنند. آن بخشی که مسئولیت رسمی دارد وزارت خارجه است، زیرا اسنادی هست که باید به امضا برسد و ممکن است زمان ببرد و بخش‌های مختلف اقتصادی باید فعال شوند و با کشور‌های عضو شانگ‌های ارتباطاتی را برقرار کنند و در جهت رونق اقتصادی به ویژه صادرات که زمینه خوبی در منطقه داریم، برقرار شود، میزان صادرات ما می‌تواند دو برابر شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نقش ما در تجارت منطقه‌ای نقش مناسبی نیست و حتماً باید وضعیت را متفاوت کنیم. ارتباط با کشور‌های منطقه اولویت ما است و ما با همه کشور‌ها همکاری و تعامل خواهیم داشت و سیاست خارجی ما اقتضا می‌کند، شاید بیشترین نشست را بعد از مسئولیت با هیئت‌های اعزامی به ایران داشتم.

وی افزود: امروز هم در خصوص اراده جدی رؤسای کشور‌های منطقه، برای ارتباط با ایران مصمم هستند و ما هم باید در این رابطه فعالیت مضاعف داشته باشیم. می‌خواهم به همه فعالان اقتصادی بگویم آنچه تاکنون نسبت به ارتباط اقتصادی در منطقه انجام شده، به هیچ‌وجه کافی نیست و ما را قانع نمی‌کند و ما باید حرکت متفاوتی برای ارتباط تجاری و اقتصادی با منطقه داشته باشیم. این اولویت ما و دنبال کردن آن وظیفه همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های مرتبط با صادرات است.

رئیس جمهور در رابطه با خبر خوب روز گذشته مبنی بر رفتن ۳۵ رایزن بازرگانی از طریق وزارت خارجه به سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور افزود: از محور‌هایی که از ابتدا اعلام کردیم بحث فعال شدن دیپلماسی اقتصادی است. در دیدار‌هایی که در شانگ‌های داشتم، بدون استثنا و در دیدار‌هایی که در تهران داشتم همه اعلام آمادگی می‌کردند که با ایران روابط اقتصادی و تجاری داشته باشند و می‌گفتند اولویت آن‌ها ارتباط با ایران است و از کالای ایرانی استقبال می‌کردند. صادرکنندگان و تولیدکنندگان بدانند که امروز بازار بسیار خوبی در منطقه وجود دارد و آمادگی خوبی دارند و آن را دنبال کنند؛ لذا تعیین رایزن‌های بازرگانی در راستای همین سیاست است. به زودی هم نشستی با سفرای خود در منطقه خواهیم داشت که مسأله کار در بحث اقتصادی از مسائل محوری خواهد بود.

مگر کشوری بدون ایفای نقش وزارت خارجه خود در امر اقتصادی توسعه پیدا کرده است؟

رئیسی خاطرنشان کرد: مگر کشوری بدون ایفای نقش وزارت خارجه خود در امر اقتصادی توسعه پیدا کرده است؟ در هر برنامه معتقد به آمدن همه دستگاه‌ها هستیم. مثلاً اگر می‌گوئیم اشتغال نمی‌شود فقط به وزارت کار نگاه کرد، به همه وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها انقلاب و تأثیر گذاران اشتغال نگاه می‌کنیم. در ارتباط با رونق تولید و صادرات نگاه ما به همه دستگاه‌هایی است که می‌توانند در این زمینه فعال باشند.

وی در رابطه با اعزام نماینده ویژه به افغانستان و موضع ایران راجع به تحولات اخیر افغانستان گفت: ما قبلاً اعلام کردیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که بتواند همه گروه‌های فعال در افغانستان و همه اقوام را نمایندگی کند، مورد حمایت ما است. آنچه امروز بعد از اخراج آمریکایی‌ها در افغانستان اتفاق می‌افتد مسأله داعش به عنوان دست ساخته آمریکایی‌ها است.

راهبرد ما در افغانستان ایجاد ثبات و وحدت است

رئیسی تاکید کرد: دست ساخته آن‌ها افغانستان را بی ثبات می‌کند و راهبرد ما در افغانستان ایجاد ثبات و وحدت است و راهبرد آمریکایی‌ها ایجاد بی ثباتی و تفرقه و جدایی است و این مسأله‌ای است که باید برای مردم افغانستان روشن باشد که به حمدالله روشن است. باید برای ناظرین وضعیت افغانستان هم روشن باشد که امروز سیاست، پیگیری‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی برای منطقه و افغانستان امنیت ساز است و باید تلاش شود که افغانستان بتواند وضعیت آرامی داشته باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم افغانستان باید در صلح و آرامش و امنیت به سر ببرند و ما داریم آن را دنبال می‌کنیم. داعش هم دارد در کشور‌های مختلف و هم افغانستان فتنه گری می‌کند ثبات در افغانستان بسیار مهم است. امروز از حاکمان افغانستان هم می‌خواهیم در برابر این جنایات داعش در افغانستان ایستادگی کنند و بدانند اگر امروز علیه داعش حرکت جدی انجام نشود و در منطقه نابود نشود زمینه مزاحمت بسیاری از کشور‌ها و مردم این منطقه را فراهم خواهد کرد و آینده ما در منطقه آینده بدی خواهد بود. همه باید همت کنند همانطور که جمهوری اسلامی برای گروه‌های تکفیری و داعشی انجام داد انجام دهند که به نفع همه در منطقه است.

مدیران کارآمد باید تثبیت شوند

رئیسی در رابطه با انتصابات در دولت سیزدهم و اینکه به نظر می‌رسد انتصاب‌ها با کندی و طمأنینه صورت می‌گیرد، گفت: محور ما برای انتصاب و گزینش افراد و همکاران واقعاً کارآمدی و دلدادگی به انقلاب و نظام و باور داشتن مردم است، در کابینه کسانی را انتخاب کردم که اگر بررسی کنید ممکن است اصلاً به بنده رأی نداده باشند. یعنی یقین داشتم به من رأی ندادند و من برای عضویت در کابینه انتخابش کردم. می‌خواهم بگویم قبول داشتن بنده از شرایط کار کردن در دولت نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: من خدمتگزار هستم و از این تریبون اعلام می‌کنم عزیزان در ادارات و سازمان‌ها که بنر من را می‌زنند به جای من عکس امام و مقام معظم رهبری را بزنند. من خدمتگزاری هستم که امیدوارم بتوانم کار و وظیفه خود را انجام دهم. به دوستان خود در دولت بار‌ها تکرار کردم که محور ما کارآمدی است و اگر در میان مدیران کسانی کارآمد هستند حتماً تثبیت شأن کنید تا کارشان را ادامه دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: باز هم اعلام می‌کنم کسانی که دارای کارآمدی هستند باید در جایگاه خود تثبیت شوند تا کار خود را با قوت ادامه دهند. اما اگر افرادی به هر دلیلی یا خودشان نمی‌خواهند همکاری کنند یا مدیری نیاز به جابجایی می‌بینند و خواست مردم تغییر است این جابجایی صورت گیرد؛ لذا با برخی از دوستان یکبار زیر سقف یا جلسه‌ای بوده باشم نبوده است.

رئیسی تصریح کرد: این افراد یا توسط گروه‌هایی یا توسط همان سایتی که معرفی کردیم معرفی شدند. شاید در مورد بخشی از کابینه هیچ سابقه رفاقت حتی یک روز هم نداشتم. یکی از اشکالاتی که برخی می‌گیرند این است که فلانی دسته و گروه ندارد و من واقعاً به دنبال شایسته سالاری بوده و هستم. باید معلوم شود فردی شایسته باشد. اینکه حتماً با آمدن دولت جدید افراد دولت گذشته باید تغییر کنند، چنین نیست. ملاک ما کار آمدی است و باید بررسی شود.

رئیس‌جمهور در تأیید گفته مجری مبنی بر اینکه اگر قرار است کسی که سر کار میاید حتماً کارآمد‌تر باشد، گفت: نسبت به همکاران خود هم گفته ام اینکه تا پایان چهار سال حتماً و لابد در خدمت مدیران باشیم، چنین تعهدی نداریم و سالی یکبار ارزیابی کلانی نسبت به عملکرد همه مدیران داریم و اگر رضایت نباشد تصمیم دیگری خواهیم گرفت. مسأله ما مردم است و به دنبال جمع کردن مرید نیستم. به دنبال این هستم که در این جایگاه خدمتگزاری پیوند و میثاق ما از باب خدمتگزاری به مردم خواهد بود. کسانی که خدمتگزاری را با کارآمدی و روحیه انقلابی دنبال کنند حتماً همکار ما در سراسر کشور خواهند بود.

دولت در شرایط خوبی به ما تحویل داده نشد

رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا اوضاع خوب است؟ به خصوص ذخایر خزانه؟ تاکید کرد: دولت در شرایط خوبی به ما تحویل داده نشد. برخی دولت‌ها آمدند و گفتند خزانه خالی است، من اگر بگویم وضع خزانه چه بود ممکن است برخی بگویند شما هم به دنبال آغاز کار با گله گذاری هستید. برای فهمیدن تفاوت به سفره‌ها، ارزش پول ملی، میزان بدهکاری دولت و کسری بودجه نگاه کنید. خصوصاً در پنج شش ماه آخر دولت، دولت قبل تعهدات بسیاری ایجاد کرد که مزید بر کسری‌ها و مشکلات دیگر شد، اما به لطف خدا و مشارکت مردم دنبال خواهیم کرد آثار آنچه ایجاد شد کمتر بتواند در زندگی مردم ظاهر شود الا شرایط تورمی.

وی ادامه داد: برای مثال در هر ماه غیر از حقوق و دستمزد و پرداخت یارانه‌ها حتماً باید متوسط ۱۰ هزار میلیارد هزینه انجام شده دولت قبل را پرداخت کنیم. اینکه می‌گوئیم در ماه اول تلاش کردیم از بانک مرکزی استقراض نکنیم، معنایش را اقتصاددان‌ها و مطلعین می‌دانند. به مردم عرض می‌کنم هر چه کار پیش می‌رود امید‌های بیشتری می‌بی نم و گشایش‌هایی احساس می‌کنم که برای کشور ایجاد می‌شود. آینده را بسیار روشن می‌بی نم یعنی از این شرایط با کمک مردم خارج خواهیم شد.

رئیس جمهور گفت: ما درگیر آثار تورمی‌ای هستیم که تصمیماتش قبلاً گرفته شده است و ما سعی می‌کنیم در تصمیمات خود آثار تورمی یا کمترین آثار تورمی را داشته باشیم. اگر جایی بخواهیم اصلاح اقتصادی انجام دهیم با مردم و نخبگان در میان خواهیم گذاشت و این اصلاح اقتصادی باید انجام شود. آینده را برای کشور و شرایط علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها روشن می‌بی نم. به عنایت و کمک خداوند امیدوار هستم.

مجری در پایان قرار بعدی با رئیس جمهور را سررسید زمان ۱۰۰ روزه آغاز به کار دولت، مطالبه کرد و رئیسی در پاسخ بیان کرد: حتماً مایل هستم نسبت به کار‌های بزرگ در دست اقدام دولت و چه موارد کوچک گزارشی ارائه شود. در خصوص سفر به استان‌ها برخی ممکن است بگویند بنشین در مرکز و به کار‌های بزرگ رسیدگی کن، اما کار‌های بزرگ نباید ما را از کار‌های کوچک باز بدارد. حتماً ان شاء الله سعی می‌کنیم در پایان ۱۰۰ روز مقطعی برای مردم گزارشی داشته باشیم. کار‌هایی هم هست که تا پایان سال ادامه دارد. می‌بی نم امروز تلاش جدی در همه بخش‌ها ایجاد شده تا مشکلات زندگی مردم کم شود و رونق اقتصادی ایجاد شود. همینجا از مجلس محترم هم بخاطر تصویب قوانین فضای کسب و کار بهتر برای مردم تشکر می‌کنم. امیدوار هستیم با ریشه کن شدن این ویروس و رونق اقتصاد و کسب و کار مردم احساس کنند شرایط متفاوت شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها