فعلا ۲۰۰ هزار کارتخوان قطع شد

درخواست شاپرک از سازمان مالیاتی

روایت مرحبا از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس بانک مرکزی: کشور از منابع ارزی کافی برخوردار است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اظهارات امروز رئیس بانک مرکزی، کشور از منابع ارزی کافی برخوردار است و کمبودی در این زمینه نداریم.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، غلامرضا مرحبا در گفتگو با مهر در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس بانک مرکزی در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: نمایندگان در این جلسه به بیان نظرات و سؤالات خود پرداخته و سپس صالح‌آبادی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز موضوعاتی نظیر ساماندهی نظام بانکی و شرایط مدیریتی نظام بانکی، ارز و منابع ارزی کشور مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به گفته رئیس بانک مرکزی، کشور از منابع ارزی کافی برخوردار بوده و در این خصوص هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و با تخصیص بهینه و مدیریت صحیح می‌توان از منابع ارزی بدون ایجاد مشکل برای کشور استفاده کرد.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که رئیس بانک مرکزی برای اولین بار مطرح کرد، راه‌اندازی رمزارز ملی بر پایه ریال بود که در صورت تحقق، کشورمان جزو محدود کشورهایی خواهد بود که رمز ارزی با پشتوانه پول ملی خودش دارد.

مرحبا اظهار کرد: در این خصوص رئیس کمیسیون اقتصادی نیز تأکید کرد گزارشی در خصوص ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی توسط کمیسیون اقتصادی ارائه و در آن به صورت مختصر به وضعیت رمزارز در کشور و الزامات آن اشاره شد، بر همین اساس هم قانون مناسبی برای رمزارزها در دست تدوین است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پورابراهیمی معتقد است که بانک مرکزی باید تولیت رمزارزها را بر عهده گرفته و بازار رمزارزهای داخلی را مدیریت و ساماندهی کند، ریاست بانک مرکزی هم برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: رئیس کمیسیون اقتصادی در خصوص تخلفات، ترک فعل‌ها و اقدامات دولت قبل در حوزه اقتصادی و در خصوص ابزارهای پرداخت، پایانه‌ های فروشگاهی و مالیات ستانی مطالبی مطرح کرد که پس از آماده شدن گزارش آن‌ها به دستگاه قضا ارسال خواهد شد. قرار است که بانک مرکزی هم در حوزه تحت نظارت خود با احتساب زمابندی مشخص، موضوعات مذکور را بررسی و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها