چرا آگهی نماهای تهران و شهرهای بزرگ، پر از واژه‌های بیگانه شده است؟

وقتی اقتصاد، فرهنگ را به زانو در می‌آورد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به حواشی به‌وجود آمده پیرو اظهاراتش درباره حریم مجموعه ثبت جهانی پاسارگاد واکنش نشان دادو گفت: به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیستیم.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۵۲

به‌گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق، پیرامون حواشی اخیر در جمع خبرنگاران، گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست. تعجب می‌کنم از این تحریف و احساس کردم که نیازی به پاسخ نیست و نمی‌توان گفت که وزیر میراث می‌تواند ادعا کند که می‌خواهم در کنار مقبره کوروش چاه حفر کنم.

وی گفت: ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند. این‌ها برای ما اهمیت ندارد. آنچه برای ما مهم است حفظ میراث‌فرهنگی با همه قوت است. ما به پاسارگاد رفتیم تا اعتبارات تصویب شده دولت را با اولویت پاسارگاد بگیریم. من در محل حاضر شدم و نحوه هزینه کرد این اعتبارات را برای حفظ میراث فرهنگی توضیح دادیم، اما مردم حق دارند با ما ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بگویند. نتیجه این نیست که کسی کنار مقبره کوروش چاه بزند. من تأسف می‌خورم از نگاه و استنباط برخی از افراد و پرداختن به آن در فضای مجازی.

ضرغامی تأکید کرد: حل مشکلات مردم وظیفه ما است. مردم پاسارگاد ۲۵۰۰ سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کردند. این مردم با ارزش‌اند. مسئله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به‌خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده‌ایم.

او ادامه داد: در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد تجمع و هجوم و اعتراضات شدید مردم بودم که می‌گفتند بسیاری از امور جاری‌شان دچار اختلال شده است. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. به این معنا نیست که اگر می‌گوئیم مردم گرفتار هستند و زمین‌های کشاورزی شأن که با فاصله است و می‌توانند آب را به آنجا منتقل کنند یا هر مسئله‌ای که هست را نادیده بگیریم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تحریف ماندنی نیست. ان شاالله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها