آمار و ارقام بازی‌های مهم این هفته فوتبال اروپا

لیگ‌برتر؛ جذاب‌ترین لیگ دنیا

با نامزدهای اصلی جوان فوتبال ۲۰۲۱ اروپا آشنا شوید

پسران طلایی

روزنامه ایتالیایی توتو اسپرت هر‌ساله و در چنین روزهایی نامزدهای نهایی پسر طلایی سال فوتبال اروپا را اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۸۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، این جایزه متعلق به بازیکنان زیر ۲۰ سال است که در سال گذشته میلادی عملکرد فوق‌العاده‌ای در تیم‌های باشگاهی‌شان داشته‌اند. لیست امسال نیز به‌تازگی اعلام شد که ۲۰ بازیکن از ۱۰ کشور مختلف اروپایی در لیست نهایی قرار دارند. قرار است برنده امسال ۱۳ دسامبر (‌۲۳ آذر‌) اعلام شود. نکته‌ای که با توجه به برندگان سال قبل می‌شود به آن اشاره کرد، این است که بیشتر برندگان این جایزه در سال‌های پیش‌رو خود به بازیکنانی بزرگ تبدیل شده‌اند. در ادامه علاوه بر نگاهی به برندگان سال‌های قبل، نظری به اصلی‌ترین نامزدهای لیست امسال می‌اندازیم:

 

باکایو ساکا

در تیمی همچون آرسنال که طی چند فصل اخیر اوضاع چندان مساعدی در لیگ برتر انگلیس نداشته است، ساکا توانسته به یک ستاره تبدیل شود. او که چهارمین فصل حضورش در جمع توپچی‌های لندن را می‌گذراند، فصل گذشته در ۴۷ بازی برای آرسنال به میدان رفت و هفت گل و هفت پاس گل نیز به نام خودش ثبت کرد. ساکا در فصل جاری لیگ جزیره هم در هشت بازی برای تیم آرتتا بازی کرده و یک پاس گل هم به ثبت رسانده است. عملکرد این بازیکن
۲۰ ساله طی یک سال گذشته به قدری پیشرفت داشت که حالا به یکی از ستاره‌های گرت ساوت گیت در تیم ملی انگلیس تبدیل شده است.


میسون گرین‌وود

در تیمی همچون منچستریونایتد که طی چند فصل اخیر شاهد ترافیک در خط میانی‌اش بوده، رسیدن به ترکیب اصلی کار بسیار دشواری است؛ اما گرین‌وود در ۲۰ سالگی توانسته به این مهم برسد و حالا یکی از وزنه‌های مهم تیم سولسشر به حساب می‌آید. او فصل گذشته آمار فوق‌العاده‌ای در جمع شیاطین سرخ از خودش به‌جا گذاشت و توانست در ۵۶ بازی این تیم به میدان برود. او در این تعداد بازی ۱۲ گل زد و پنج پاس گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داد. او امسال نیز به روند خوبش در من‌یو ادامه داده و در کنار کریس رونالدو بازی‌های بهتری از خودش نشان می‌دهد. او فعلا در هفت بازی که این فصل در لیگ جزیره بازی کرده، سه گل به حریفانش زده است.  خیلی از کارشناسان بازی گرین‌وود را با رایان گیگز در منچستر مقایسه می‌کنند. این بازیکن طی یک سال اخیر بازی‌های درخشانی نیز در تیم ملی انگلیس داشته و به احتمال زیاد یکی از ستاره‌های سه‌شیرها در جام‌جهانی قطر خواهد بود.



پدری


در بین ۲۰ بازیکنی که در لیست امسال قرار دارند، شانس پدری، هافبک اسپانیایی بارسا بیش از بقیه است. این بازیکن ۱۹ ساله به‌تازگی قراردادش را با کاتالان‌ها تمدید کرده و با بند فسخ يک میلیاردی تا ۲۰۲۶ در این تیم خواهد بود. عملکرد او در بارسا و همچنین تیم ملی اسپانیا به‌قدری عالی بوده که خیلی‌ها او را وارث ژاوی یا اینیستا می‌دانند. این بازیکن ۱۸ ساله فصل گذشته از ۵۳ بازی بارسا در تمامی رقابت‌ها در ۵۲ بازی حضور داشت و سه گل و شش  پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. او علاوه بر حضور در تیم ملی اسپانیا در بازی‌های یورو و همچنین مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا، همراه با تیم المپیک کشورش در توکیو حضور داشت و به مدال نقره این بازی‌ها هم رسید.



کاماوینگا

ابتدای همین فصل بود که رئال‌مادرید ادواردو کاماوینگا را از تیم رن فرانسه به خدمت گرفت. با توجه به سن کم این بازیکن (‌۱۸‌)، خیلی‌ها تصور می‌کردند زمان زیادی طول می‌کشد تا به ترکیب اصلی تیم کارلو آنچلوتی برسد اما او تاکنون در هفت بازی برای مادریدی‌ها بازی کرده و یک گل هم به ثمر رسانده است. این بازیکن فصل گذشته روزهای بسیار خوبی را در باشگاه رن سپری کرد. او با وجود سن کمش در ۳۹ بازی برای این باشگاه به میدان رفت و یک گل و یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. یکی از نکات بارز کاماوینگا، تکنیک بالای اوست که در همین مدت کوتاه در رئال هم به خوبی نشان داده است.
حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها