با ۳ حضور و ۳ صعود در ادوار قبلی لیگ قهرمانان

پرسپولیس ،متخصص یک چهارم

گذر از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چیزی کم از بازی فینال ندارد. اینجا دیگر مرحله گروهی یا دور اول حذفی نیست که باختش افسوسی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۳۴۲۴۹۲
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در یک چهارم که در واقع حکم نیمه نهایی غرب و شرق آسیا را دارد همه تیم‌ها خواب قهرمانی می‌بینند و گذر این مرحله، تعبیر بخش زیادی از این رویاست.
لیگ قهرمانان آسیا در شکل جدید خود، امشب نوزدهمین یک چهارم نهایی خود را پیش رو دارد. در ۱۸ یک چهارم قبلی ۱۴ تیم ایرانی حضور داشتند، از پاس در یک چهارم نهایی فصل ۲۰۰۵ تا همین پرسپولیس در یک چهارم نهایی فصل ۲۰۲۰.
حال بخوانید از آمار تیم‌های ایرانی در این مرحله سرنوشت‌ساز. تاکنون تیم‌های ایرانی ۲۵ بازی در این مرحله برگزار کرده‌اند؛ ۱۲ بازی به صورت رفت و برگشت و یکی هم به صورت تک بازی. نتیجه ۷ برد برای تیم‌های ایرانی، ۱۰ تساوی و ۸ باخت بوده و برد پرسپولیس در بازی امشب می‌تواند تعادل را در تعداد برد و باخت برابر کند.
اما چند بار تیم‌های ایرانی از این مرحله حساس صعود کردند؟ اولین صعود‌کننده کدام تیم است؟ و رکورددار صعود از یک چهارم چه تیمی است؟
ایرانی‌ها ۶ بار از این مرحله صعود کرده‌اند و ۷ بار هم با شکست در یک چهارم از گردونه لیگ قهرمانان کنار رفته‌اند. در واقع اینجا هم اگر پرسپولیس برنده باشد تعادل در تعداد دفعات صعود و حذف یکی می‌شود.
اولین تیم صعود‌کننده از یک چهارم نهایی در فرمت جدید لیگ قهرمانان، سپاهان است که سال ۲۰۰۷ در ضربات پنالتی کاوازاکی ژاپن را برد و به نیمه نهایی رفت.
سپاهانی‌‌ها تا فصل گذشته با ۳ بار بازی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رکورددار حضور در این مرحله بودند، اما این رکورد امشب به پرسپولیس خواهد رسید که برای چهارمین بار بازی در این مرحله را تجربه می‌کند. اما یک آمار جالب توجه برای قرمزهای فوتبال ایران این است که هر بار به یک چهارم نهایی صعود کردند برنده بودند. پرسپولیس در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در این مرحله حضور داشت و با پیروزی مقابل الاهلی عربستان، الدحیل قطر و پاختاکور ازبکستان به نیمه نهایی راه پیدا کرد. یک آمار صددرصدی برای ‌نماینده فوتبال ایران در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها