حسین عبدی: استقلال هم می‌توانست الهلال را شکست دهد

امیدوارم امروز ، روز پــرسپــولیس باشد

 «حسین عبدی پله.» شاید خیلی از هواداران پرسپولیس به خصوص نسل جدید بازی‌های کاپیتان سابق سرخپوشان را به یاد نداشته باشند، اما کلاس بالایی که او در میانه میدان داشت باعث شده بود تا به او لقب «پله افسانه‌ای» را بدهند.
کد خبر: ۱۳۴۲۴۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، حسین عبدی که این روزها با لقب پیشکسوت درباره‌اش حرف می‌زنند در آستانه بازی پرسپولیس مقابل الهلال به سراغ او رفتیم تا درباره این بازی مهم از او سوال کنیم.


 پرسپولیس امشب یک دیدار سخت مقابل الهلال خواهد داشت. دیداری که با حاشیه‌های زیادی هم همراه بوده است.
بازی با تیم‌های عربی و به خصوص عربستانی همیشه سخت است. سخت و حیثیتی. شما مسابقه‌ای سراغ ندارید که بین دو تیم از دو کشور برگزار شود و بدون حاشیه بوده باشد. بارها شاهد تنش‌هایی که از سوی عربستانی‌ها ایجاد می‌شد بوده‌ایم و تیم‌های ما دیگر فریب آنها و بازی‌ها‌شان را نمی‌خورند. نمی‌دانم ریشه این اتفاق کجاست اما هیچ بازی بین ایران و عربستان در هر سطحی، بدون حساسیت نیست و این بازی هم همین طور.

 خیلی‌ها به همین دلایلی که گفتید این بازی را برای پرسپولیس حساس‌تر از بازی‌های قبل می‌دانند. ضمن این‌که تیمی که ببرد به نیمه نهایی می‌رسد و خود این اتفاق یعنی بیشتر شدن حساسیت و اوج هیجان.
طبیعی است.پرسپولیس اگر می‌خواهد در این بازی برنده باشد نباید به مسائل حاشیه‌ای توجه کند. من فکر می‌کنم کادر فنی این تیم به خوبی آنالیزهایش را انجام داده و جایی برای حاشیه باقی نگذاشته است. یحیی و دستیارانش به خوبی از اهمیت این بازی آگاهی دارند و می‌دانند که باید یک کار سخت را انجام بدهند. پرسپولیس و بازیکنانش در طول چند سال اخیر نشان داده‌اند که به خوبی این کارهای سخت را انجام می‌دهند.

 این حرف یعنی پیروزی پرسپولیس در این بازی مهم.
می‌شود این اتفاق بیفتد. پرسپولیس بازیکنان خوب و با انگیزه‌ای دارد و با اتفاقاتی که در دو- سه روز قبل افتاده احساس می‌کنم انگیزه‌ مضاعفی هم گرفته‌اند. شما مصاحبه کادر فنی و بازیکنان را ببینید. روحیه‌شان خوب است و احساسم این است که  اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.امیدوارم امروز، روز پرسپولیس باشد.

 لیگ برتر تعطیل است و پرسپولیسی‌ها فقط یک بازی تدارکاتی با سپاهان داشته‌اند.
این هم یکی از آن مشکلاتی هست که دست پرسپولیس نبوده. اصلا دلیل تعطیلی لیگ مشخص نیست و این فقط به نمایندگان ایران ضربه می‌زند. حالا امروز پرسپولیس است و روز دیگر ممکن است یکی دیگر از نمایندگان کشور در آسیا شرکت کند. این بی‌برنامگی بارها و بارها به تیم‌های ایرانی ضربه زده است. این بازی برای هر دو تیم حساس است و امیدوارم بازیکنان پرسپولیس با تمرکز بالا و بدون استرس به میدان بروند تا بتوانند پیروز مسابقه باشند.

 قبول دارید که الهلال هم الهلال سابق نیست. شاید اگر استقلالی‌ها کمی بیشتر دقت می‌کردند می‌توانستند این تیم را شکست بدهند.
دقیقا همین طور است. من این بازی را دیدم. مشکل استقلال این بود که یک تمام کننده خوب نداشت. اگر یک بازیکن شش دانگ در خط حمله داشتند که به خوبی توپ‌ها را می‌زد شاید مقابل الهلال به پیروزی می‌رسیدند اما اصرار آنها بر بازی با سه دفاع باعث شد بازی را واگذار کنند. در آن بازی دیدم که خط حمله الهلال از خط دفاع قوی‌تر است و این عدم توازن و بالانس، یک نکته مثبت برای پرسپولیس است که بتواند به حریف خود ضربه بزند.

 یک سوالی که خیلی‌ها دارند این است که چرا پرسپولیس ۵ سال پشت سر هم در ایران قهرمان شده اما در آسیا تا پای فینال هم رفت و نتوانست به این عنوان برسد.
پرسپولیس در طی چهار-پنج سال گذشته، در داخل کشور قهرمان بوده و مشکلی نداشته اما مشکل اصلی در خارج از کشور و آسیاست. اگر ما می‌خواهیم در آسیا قهرمان شویم، باید استانداردهای خود را ارتقا دهیم، در حمله، دفاع، نگرش به فوتبال و تاکتیک. در نهایت فکر می‌کنم پرسپولیس تیم بزرگی است و این تیم الهلال است که باید آنالیز زیادی انجام دهد تا بتواند جلوی بازیکنان پرسپولیس را بگیرد.
حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها