ساخت سطح سنج لیزری برای اولین بار درایران
توسط یک شرکت دانش بنیان کرمانی صورت گرفت:

ساخت سطح سنج لیزری برای اولین بار درایران

شربت
شربت"ریلانگ زدام زد"و کپسول"فرولا استراگالوس زدام زد"دو محصول دانش بنیان گیاهی با حضور مسئولان استان کرمان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولان وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان رونمایی شدند.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۴۱
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛این دو محصول در بهبود علائم بیماران مبتلا به کووید 19 مانند بدن درد،سرفه و تنگی نفس موثر است توسط شرکت دانش بنیان زرین طب مشرق زمین تولید شده است و با تولید این دو محصول گیاهی دانش بنیان،استان کرمان نیز به جمع تولید کنندگان دارویی در کشور پیوست. 
 
در این آئین که با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر فرید نجفی،معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،دکتر نفیسه حسینی یکتا،مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت و همچنین دکتر نائیلی، رئیس اداره فراورده های طبیعی سازمان غذا و دارو برگزار شد،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تولید این دو محصول دانش بنیان را از فرصت های دوران کرونا عنوان کردوگفت:شیوع بیماری کرونا،یکسری محدودیت ها، مضرات و مسائل عدیده ای برای دنیا و کشور ما ایجاد کرد،اما درکنار این تهدید،فرصت هایی ایجاد و یک روند در تولید، فناوری و کارهای تحقیقاتی در تجهیزات پزشکی و وسائلی که نقش درمانی در بیماران دارد،صورت گرفت.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد،افزود:از جمله فرصت هایی که دوران کرونا برای ما ایجاد کرد تولید و ساخت دستگاه کمک تنفسی بود،زمانی برای تامین۱۰دستگاه کمک تنفسی در استان کرمان مشکل داشتیم،اما در حال حاضر بیش از ۴۵۰ دستگاه در استان داریم که تولید داخلی است.

وی با اشاره به رویکرد مسائل فناوری و تحقیقات پزشکی در درمان بیماران کرونایی بیان کرد:در دوران شیوع کرونا توجه ویژه ای به طب سنتی شده که اگر مسیر درستی پیموده شود، قطعا به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز بر توجه به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و از مسئولان بویژه روسای کمیسیون های اقتصادی و آموزشی مجلس شورای اسلامی خواست تا به این موضوع بیشتر توجه کنند.

دکتر فرید نجفی،رتبه ایران در کارهای نوآورانه و تولید علم را 46 عنوان کردو گفت:اما رتبه ایران در بازاریابی و ورود کالا به بازار 115 و در ساز و کارهای اداری 124 است.

استاندار کرمان،نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت و رئیس اداره فراورده های طبیعی سازمان غذا و دارو از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

این مراسم با رونمایی از این دو محصول توسط دکتر هاله تاج الدینی، متخصص طب سنتی ایرانی و تیم مشارکت کننده در این پروژه علمی پایان یافت. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها