«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر که ائتلاف او تاکنون بر اساس نتایج شمارش آرا پیشتاز انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق است تاکید کرد که نخست وزیر آینده کشورش باید مستقل بوده و رویکرد «نه شرقی و نه غربی» در پیش بگیرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۲۴۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، صدر در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرده نوشت که در چارچوب قانون با فساد مبارزه می‌کند و نخست‌وزیر آینده باید رویکرد «نه شرقی و نه غربی» در پیش بگیرد.

رهبر جریان صدر در این بیانیه از همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراق خواست که با خویشتنداری و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی برای بازگشت اقتدار و جایگاه عراق بکوشند.

وی تاکید کرد که «ما که در مقابل اشغالگری، تروریسم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل مقاومت کردیم، هرگز دستان خود را بر روی هیچ شهروند عراقی بلند نخواهیم کرد.»

تاکنون و بر پایه اعلام کمیسیون مستقل انتخابات عراق در انتخابات پارلمانی این کشور که یکشنبه گذشته برگزار شده «ائتلاف سائرون» به رهبری مقتدی صدر با کسب ۷۰ کرسی پیشتاز است.

«ائتلاف دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین ۴۰ کرسی، «ائتلاف الفتح» به رهبری «هادی العامری» ۲۰ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» نیز ۳۴ کرسی به دست آورد ه است.

نتایج شمارش آرای انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در مجموع نشان می‌دهد که جریان‌های شیعی و مقاومت بیشترین آرا را کسب کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها