وقتی حرف بازی ایران و کره‌جنوبی پیش می‌آید، ناخواسته یاد سال 2014 و آن بازی نوستالژیک اولسان می‌افتم که رضا قوچان‌ نژاد دروازه‌ حریف را باز کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۹۷

گاهی فیلم این بازی را تماشا می‌کنم و برایم حس شیرینی به وجود می‌آید. حالا حساب کنید الان که چند سال از بازی گذشته، چنین حسی داریم؛ آن لحظه که گل به ثمر رسید چه حسی داشتیم؟ باورنکردنی بود. وقتی رضا از اشتباه مدافع کره استفاده کرد و گل زد، پانزده شانزده دقیقه به پایان بازی مانده بود. آن زمان کوتاه به اندازه یک عمر برای ما گذشت. چقدر فشار بود. الان که یاد آن همه فشار می‌افتم ، استرس می‌گیرم ولی برد خیلی شیرینی بود.

در آن مسابقه کره خیلی سرحال بود. خیلی آماده‌تر و پر مهره‌تر از تیم ما ولی یک اشتباه کرد. آنها به بازی مستقیم رو آوردند. یک فوروارد قد بلند داشتند که او را محور تمام حرکات کردند. ما هم با عقب‌نشینی، مقابل 18 قدم خودمان یک دیوار دفاعی شکل دادیم. برای گلزنی هم روی ضدحملات برنامه‌ریزی کردیم. این تاکتیک کاملا جواب داد و برنده شدیم.

از آن مسابقه تا امروز، کره‌جنوبی نتوانسته مقابل ایران برنده باشد. به نظرم آنها از نظر روحی روانی مقابل بچه‌های ما کم می‌آورند. یک ترسی دارند که شاید ایران برنده شود. به همین خاطر می‌بینید بازی همیشگی‌شان را انجام نمی‌دهند.

کره‌ای‌ها آن‌قدر که مقابل تیم‌های دیگر راحت هستند، مقابل ما اعتماد به نفس لازم را ندارند. به نظرم همین، دلیل اصلی موفقیت‌هایمان برابر آنها بوده است.

تصور می‌کنم این مساله در بازی امروز هم اثرگذار است. با وجود این فکر می‌کنم بازی سختی در پیش خواهیم داشت. کره تیم یکدستی دارد. «سون» مهاجم این تیم یکی از بهترین‌های لیگ‌برتر انگلیس است و مهاجم زهرداری به حساب می‌آید. از آن بازیکنانی که فقط یک فرصت می‌خواهد تا بازی را به نفع کره در بیاورد. در عین حال ما هم تیم خوب و با‌کیفیتی داریم.

اگر اسکوچیچ تاکتیک‌های درستی در تیم اجرا یا سبک بازی درستی انتخاب کند، فکر می‌کنم می‌توانیم کره را ببریم. تیم‌ملی پر از بازیکن خوب و باکیفیت است.

امید نمازی - مربی فوتبال / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها