رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان در برنامه "شاد" با اشاره به وجود آسيب ها وتهديدات متعدد در فضاي مجازي گفت: مديريت وسواد رسانه اي والدین و خانواده ها براي مقابله با آسيب هاي فضاي مجازي فرزندان يك ضرورت است. 
کد خبر: ۱۳۴۱۷۳۰

به گزارش جام جم آنلاین؛ امیر حسین کیخا به مناسبت هفته ناجا و ارائه برنامه های آموزش همگانی دانش آموزان به طور برخطر در محل آموزش و پرورش در "برنامه شاد آموزشی دانش آموزان" پیراموان آسیب های اجتماعی به ویژه فضای مجازی و خطرات آن اظهار داشت: فضای مجازی امروز به یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی مردم به خصوص در بحث آموزشی تبدیل شده و حضور در این فضا بدون شناخت و آگاهی کافی بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز به گونه ای نفوذ کرده است که نمی توان بدون آن زندگی را تصور کرد گفت: در همین فضا آسیب های متعددی وجود دارد که یکی از اصلی ترین آن ها شکستن مرز باورها و ارزش ها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بروز آسیب های نو ظهور اجتماعی می تواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسیب های اجتماعی و روانی باشد گفت: در همین راستا برنامه ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب های فضای مجازی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه به عنوان ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه ها در همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و بالاخص دانش آموزان که با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و استفاده ازبرنامه شاد آموزشی محسوب می شود به شرطی که در راه صحیح استفاده شود، تصریح کرد: والدین و دانش آموزان برای ورود به دنیای مجازی باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند چرا که ارتباط سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری کاربران این فضا در اولویت بوده و مدیریت و سواد رسانه ای برای مقابله با آسیب های فضای مجازی یک ضرورت است.

کیخا در خاتمه استفاده از ظرفیت هایی چون رسانه های دیداری و شنیداری را در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی برای خانواده ها و فرزندان آنان بسیارمهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از آموزه های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و هنجارسازی مثبت و ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی بسیار مهم است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها