فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان از اجرای 120 برنامه در زمینه های مختلف طی هفته ناجا در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین؛ سردار احمد طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل فرماندهی انتظامی برگزار شد اظهار داشت: برنامه های هفته ناجا در استان به شعار محوری پلیس هوشیار؛ امنیت پایدار از روز شنبه آتی آغاز می شود که در این راستا 120 برنامه محوری و 50 برنامه در رسانه ملی و رادیو شهری اجرایی می شود.

 

وی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور مسئولان ارشد استان و فرماندهان نظامی و انتظامی، آغازگر این برنامه ها است که غبارروبی گلزار شهدا، تقدیر از پرسنل کوشا و ساعی پلیس، دلجویی از خانواده شهدا و ایثارگران و مدافعان امنیت در استان، شرکت در نمازجمعه و قدردانی از سربازان و کادر وظیفه برگزیده از دیگر برنامه های انتظامی استان در این هفته است که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این هفته 3 مورد از اماکن انتظامی در سطح استان به بهره برداری می رسد و مرکز پلیس سایبری استان نیز در شهرستان زاهدان افتتاح و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

سردار طاهری با اشاره به اقدامات انجام شده پلیس در 6 ماهه نخست امسال تاکید کرد: در این مدت با تلاش های شبانه روزی نیروهای مقتدر و خدوم پلیس در سطح استان، 40 باند بزرگ و سازمان یافته مواد مخدر متلاشی شد که منجر به کشف و ضبط بالغ بر 76 تن انواع مواد مخدر شد.

 

وی ادامه داد: در این مدت 79 فقره درگیری مسلحانه با اشرار و مخلان امنیت صورت گرفت که ماحصل آن هلاکت 9 قاچاقچی، کشف 48 قبضه انواع سلاح سرد و گرم و توقیف 449 دستگاه موتور سیکلت از این افراد بوده است.

 

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده، سیستان وبلوچستان از لحاظ امنیت و سرقت های متعدد جزو استان های بسیار خوب و در رده های قابل قبول کشوری قرار دارد که به دلیل فعالیت های مخلصانه سبزپوشان نیروی انتظامی طی شش ماهه امسال با افزایش 20 درصدی دستگیری اشرار، رشد 10درصدی کشفیات سلاح و کاهش 18 درصدی تیراندازی را شاهد بوده ایم که آمار قابل قبولی است که در مجموع در بخش جرائم، این استان با کاهش 18 درصدی همراه بوده است.

 

سردار طاهری با اشاره به رشد 9درصدی دستگیری قاتلان عادی و مسلحانه اظهار داشت: با همکاری پلیس اینترپل 2 مورد از قاتلانی که از کشور گریخته بودند دستگیر و به کشور بازگشت داده شدند و در سطح ملی نیز با همکاری پلیس سایر استان ها 2 قاتل متواری از استان در جزیره قشم و بر روی دریا توسط ماموران انتظامی استان دستگیر شدند.

 

سردار طاهری تاکید کرد: در بخش امنیت اقتصادی نیز پلیس استان برنامه های متعددی را در دستور کار قرار داده است که طی 6 ماهه امسال موفق به کشف 125 میلیارد و 680 میلیون تومان انواع کالای قاچاق شدیم که رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

 

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها