وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیرش به مسکو در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی مواضع کشورمان را درباره روابط دوجانبه با مسکو و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۹۵
به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در سفر اخیرش به مسکو در پاسخ به این سوال که دیدار او با سرگئی لاوروف همتای روسی‌اش چگونه بوده است، گفت: گفت‌وگوی خوبی داشتیم. تمامی مسایل و موضوعاتی را که لازم بود صحبت کنیم مرور کردیم و همه پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. تایید کردیم روابط دو کشور در سطح سیاسی در سطح ممتاز است، تایید کردیم که روابط دو کشور در تراز استراتژیک قرار دارد و توافق داشتیم رهبران دو کشور اراده جدی بر تقویت و گسترش روابط دارند. در همین رابطه از یک‌دیگر انتقاد کردیم که تا کنون نتوانستیم نیت خوب رهبران را به طور کامل اجرا کنیم.

امیر عبداللهیان افزود: کار‌های بسیاری به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهیم، تاجرین دو کشور زمینه‌‎ها و پروژه‌های بسیاری برای همکاری دارند. من امروز با همکار روسی خود موانع اجرای این اقدامات را بررسی کردم. پاندمی کرونا بدون تردید این تدابیر را با مانع مواجه کرد و توافق کردیم کار‌های عقب‌مانده را جبران کرده و با سرعت به پیش رویم.

او ادامه داد: درباره قفقاز جنوبی، افغانستان، یمن، بحرین، سوریه و در موضوعات بین‌المللی موضوع هسته‌ای و مذاکرات وین، گفتگو‌ها و مشورت‎های سازنده‌ای داشتیم. آقای لاوروف دیپلمات با تجربه‌ای است و نقش ایشان در توسعه همکاری‌ها نقش مهمی است. از دیدگاه مثبت ایشان نسبت به روابط آینده بسیار خرسندم. ما نیز به نوبه خود تلاش خواهیم کرد در تمامی عرصه‌هایی که بررسی کردیم به پیش‌رفت دست یابیم. ما در وزارت خارج دو کشور تلاش می‌کنیم همه وزارت‌خانه‌هایمان را فعال کنیم، تلاش می‌کنیم بحث کمیسیون را فعال کنیم، بخش‌های گردشگری و فرهنگی را فعال کنیم. اگر بخواهم واژه بگویم، اسم مشخصی را به عنوان هدف این سفر از آن یاد کردیم، ما در این سفر توافق کردیم یک جهش در روابط دو کشور ایجاد بشود، جهشی که یک تحولی در روابط ایجاد کند، نگاه بلند مدت به روابط داشته باشد و بتوانیم بگوییم دو وزیر خارجه و دو دولت در مسیر درست نیت و اراده رهبران دو کشور در حال حرکت هستند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها