مقامات روس در خصوص حملات شیمیایی تروریست‌های النصره و صحنه سازی آن علیه نیروی‌های دولتی سوریه در ادلب هشدار دادند.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، وادیم کولیت، معاون رئیس مرکز آشتی سوریه در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تروریست‌ها در حال برنامه ریزی جهت حمله شیمیایی به مناطق مسکونی جنوب ادلب سوریه هستند.

کولیت با اشاره به تحرکات تروریست‌ های جبهه النصره تاکید کرد آن‌ها با دستیابی به مواد سمی و شیمیایی قصد انجام عملیات تروریستی در جنوب ادلب و منطقه عاری از تنش دارند. به گفته این مقام روس، تروریست‌ها قصد دارند با همکاری گروه موسوم به کلاه سفید‌ها در نواحی جنوبی ادلب این حمله را صحنه سازی کنند و آن را به دولت سوریه نسبت دهند.

گفته می‌شود مراکز پزشکی محلی منطقه مورد نظر تروریست‌ها برای صحنه سازی حمله شیمیایی و ربط دادن آن به نیرو‌های دولتی سوریه است.

پیشتر منابع سوری نیز اعلام کردند عناصر گروهک تروریستی «جبهه النصره» با کمک کارشناسان فرانسوی، بلژیکی و مغربی درصدد آماده‌سازی اولیه برای حملات شیمیایی در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه هستند.

هفته‌های گذشته آمبولانس‌های عناصر تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» ۸ عدد از این موشک‌ها را به مناطق جبل الزاویه و جسرالشغور واقع در جنوب و جنوب غرب ادلب و منطقه سهل الغاب در ریف حماه منتقل کرده‌اند و تروریست‌ها قصد دارند با استفاده از این موشک‌ها دست به حمله شیمیایی بزنند و ارتش سوریه را به استفاده از آن متهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها