گفتگوی تلفنی معاون وزیر خارجه کره جنوبی با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران

سئول: روابط با تهران برای ما مهم است

معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، با تاکید بر اهمیت روابط تهران-سئول برای کشورش، گفت که کره جنوبی از شروع دوباره مذاکرات وین برای احیای برجام حمایت می کند.
کد خبر: ۱۳۴۱۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) از گفتگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) چوی جونگ کُن معاون اول وزیر امور خارجه این کشور با رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در خصوص مسائل مرتبط با ایران خبر داد.

براساس خبر یونهاپ به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی، مقامات دو کشور در این تماس تلفنی درخصوص ازسرگیری مذاکرات برای احیای توافق برجام گفت و گو کردند.

معاون وزیر کره جنوبی در این تماس تلفنی با اشاره ه اهمیت روابط تهران – سئول، بر تعهد کشورش برای حمایت از شروع مذاکرات برجامی وین تاکید کرد.

رابرت مالی نیز در این گفتگو از کره جنوبی خواست تا نقشی سازنده در تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات برجامی وین ایفا کند.

تماس تلفنی امروز معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی و رابرت مالی، یک هفته بعد از تماس تلفنی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی انجام شد.

انتقال تهران از سئول بخاطر ایجاد مشکل در استرداد اموال ایران در کره جنوبی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در تماس تلفنی چانگ ایی ینگ همتای کره جنوبی خود، ضمن انتقاد از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک‌های کره جنوبی، خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی به اموال تهران در سئول شد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با تمجید از روابط دوستانه دوکشور در دهه های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های کره به شدت انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره، در مسیری خارج از بن بست حاضر که به دلیل تبعیت از مسیر ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، شد تا امکان دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشر دوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل است.

چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات روابط تاکید کرد و گفت: همچنان پیگیر دسترسی ایران به منابع مالی خود در کره خواهد بود.

وی همچنین از خبر منتشر شده درخصوص منع ورود کالاهای کره ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به موضوع شد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها