معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: سه هزار ناشنوا و کم شنوا در استان اردبیل از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: سه هزار ناشنوا و کم شنوا در استان اردبیل از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۳۴۰۹۹۶
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل علی یعقوبی اظهار کرد: میزان ناشنوایی در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری پایین است و دو تا سه نفر در هر یک‌هزار نفر ناشنوا در استان داریم.
 
وی تصریح کرد: در مجموع پنج هزار نفر در استان ناشنوا و یا کم شنوا داریم که سه هزار نفر از آنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده و مابقی توانمندی لازم را در تأمین نیازمندی خود دارند.
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در کاهش معلولیت‌ها نظیر ناشنوایی و کم شنوایی را یادآور شد و گفت: یکی از این راهکارها ارائه مشاوره‌ها و انجام آزمایش ژنتیکی قبل از بارداری و ازدواج افراد فامیلی است که در قالب این طرح سعی می‌شود خانواده‌ها را از احتمال تولد فرزندان ناشنوا آگاه کنیم.
 
یعقوبی به اجرای طرح غربالگری ناشنوایی در هنگام تولد نوزادان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح که اغلب خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند، تلاشمان بر این است تا در دوران طلایی کودکان ناشنوا و یا کم شنوا را شناسایی کرده و نسبت به درمان آنها اقدام کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت اعتبارات خوبی را در بخش پیشگیری در نظر گرفته تا زمینه ارتقا سلامت افراد جامعه فراهم آید که قطعاً در گروه سنی چهار تا شش سال پیشگیری و درمان در زمان طلایی اولویت اصلی خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها