فرمانده انتظامی شرق استان تهران:

فروشندگان سوالات کنکور دستگیر شدند

سه پسر دانشجو که با راه‌اندازی کانال تلگرامی به بهانه فروش سوالات کنکور از داوطلبان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۴۰۸۳۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، اوایل تیر امسال ماموران پلیس فتای استان خراسان‌رضوی هنگام رصد فضای مجازی متوجه فعالیت یک کانال تلگرامی شدند که در آن بیش از 5000 دختر و پسر پشت کنکوری عضو بودند.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند فعالیت این کانال تلگرامی در زمینه فروش سؤال‌های کنکور دانشگاه در رشته‌های هنر، زبان، پزشکی و غیرپزشکی و مهندسی و... است و سؤالات با پاسخنامه آن از یک تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسد و هر فردی که قصد خرید سوالات و پاسخنامه آزمون کنکور را دارد باید چند روز قبل سفارش داده و پول را پرداخت کند تا بتواند اینترنتی به پرسش و پاسخ‌ها دست پیدا کند.

با بررسی‌های پلیسی مشخص شد، پرسش و پاسخ‌ ها جعلی است و متهمان با فریب پشت کنکوری‌ ها از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

با گذشت چند ماه از این ماجرا سرانجام ماموران رد پیرمردی را در این ارتباط به‌دست آوردند که نشان می‌داد سیمکارتی که این کانال تلگرامی با آن راه‌اندازی شده متعلق به وی است.

او برای ادامه تحقیقات به پلیس فتای استان خراسان رضوی احضار و معلوم شد او گوشی هوشمند ندارد و از ماجرای این کلاهبرداری بی‌اطلاع است.

در ادامه مشخص شد، نوه این پیرمرد با مدارک پدربزرگش سیمکارت خریده و این کانال را راه‌اندازی کرده‌است. رد وی در خانه‌ای در شهرستان سرخس به‌دست آمد و او بازداشت شد.

وی به پلیس فتا منتقل شد و ابتدا منکر هر گونه جرمی شد اما در جریان تحقیقات بعدی سکوت خود را شکست و گفت: من و دو نفر از دوستانم نخبه دانشگاه بودیم. چون دچار مشکلات مالی شده بودیم تصمیم گرفتیم از پشت کنکوری‌ها کلاهبرداری کنیم. تعدادی از تست‌های سال گذشته و یکسری تست‌ های دروغین که خودمان آن را نوشته و طراحی کرده بودیم را به جای سؤالات و پاسخنامه‌ های کنکور جا زدیم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم، دو پسر دانشجوی دیگر که همدستان وی بودند نیز بازداشت شدند. آنها نیز به همدستی در این کلاهبرداری 70 میلیونی اعتراف کردند. برای این سه دانشجو قرار قانونی صادر شده و تحقیقات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها