مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با اشاره به تکمیل زیرساخت های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی این بیمه در استان و حذف دفترچه های کاغذی گفت: بیمه سلامت از ۱۰مهرماه فقط مجاز به پذیرش نسخه‌های تجویز شده الکترونیکی از طرف پزشکان اعم از اینکه طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد باشند، است.
کد خبر: ۱۳۴۰۶۶۹
بیمه سلامت کرمانشاه فقط نسخه تجویزی الکترونیکی می پذیردبه گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از ایرنا، دکتر « امید قادری » افزود: پس از فراهم شدن زمینه اجرای پروژه “ملی نسخه نویسی الکترونیک” به طور  کامل در کشور و حذف فرآیند های صدور دفترچه های کاغذی از تاریخ ۱۰/۷/۱۴۰۰ داروخانه ها، آزمایشگاهها و مراکز پرتوپزشکی بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد این اداره کل، صرفا مجاز به پذیرش نسخه های تجویز شده به صورت الکترونیک از پزشکان عمومی و متخصص، بخش خصوصی و دولتی ( اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد می باشد وپذیرش نسخه های غیر الکترونیک پزشکان مذکور امکانپذیر نیست.
 
او با قدردانی از مراکز درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان این سازمان گفت: به منظور سهولت ارایه خدمت به بیماران خاص، صعب العلاج ، شیمی درمانی و مبتلایان به کووید۱۹ ،پزشکان فوق تخصص و همچنین متخصصین عفونی استثنا می توانند همچنان اگر امکانات الکترونیکی ندارند به صورت غیر الکترونیکی نیز ارایه نسخه کنند.


قادری یادآوری کرد: دسترسی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک ( ERX ) برای پزشکان غیر طرف قرارداد نیز امکان پذیر است و این پزشکان در صورت ویزیت بیمه شدگان زیر پوشش سازمان بیمه سلامت می توانند با مراجعه به اداره نظارت این اداره کل و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۳۳۷۲۴۶۲۴۴ نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه مذکور را دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تاکید کرد:  از تاریخ اعلام شده، پذیرش هرگونه نسخه غیر الکترونیکی (کاغذی) از داروخانه ها، آزمایشگاههای تشخیص طبی، مراکز تصویربرداری و فیزیوتراپی و پرتودرمانی امکان پذیر نمی باشد .

قادری اظهار کرد: در موارد اشکال در تجویز الکترونیک و یا نسخه پیچی الکترونیک بیمه شدگان، کارشناسان این اداره کل با شماره ثابت ۳۷۲۴۶۲۴۳ – ۰۸۳ داخلی ۲۲۰ ساعات اداری پاسخگوی سوالات و ابهامات مطروحه و در صورت لزوم آموزشهای لازم می باشند.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها