رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یک خبرگزاری اسپانیایی تأکید کرد که از همکاری با کشورهای منطقه اعم از ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کند.
کد خبر: ۱۳۴۰۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی «افه» بر همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه تأکید کرد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این مصاحبه پیرامون سوالی در باب امکان همکاری های منطقه‌ ای میان ۳ کشور قفقاز جنوبی و ۳ کشور همسایه ایران، روسیه و ترکیه گفت: بله. ما از پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه برای این بستر همکاری منطقه‌ ای حمایت کردیم. گروه ۳+۳. ارمنستان هنوز پاسخی نداده است. باز هم موضع غیرسازنده ارمنستان را شاهد هستید. اما ما کاملاً از آن حمایت می‌کنیم و این نه تنها برای حل و فصل مسائل پس از جنگ، بلکه به طور کلی برای توسعه منطقه‌ ای در منطقه ما بسیار مهم خواهد بود.

«الهام علی اف» در ادامه این گفتگو درباره دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفت: ما آماده ایم و در واقع مذاکرات و تماس‌ ها آغاز شده است. قالب همکاری در سطح معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه وجود دارد. این قالب به مسائل مربوط به باز شدن ارتباطات اختصاص داده شده است.... ما همچنین آمادگی خود را برای شروع همکاری با ارمنستان در مورد توافقنامه صلح آینده اعلام می‌کنیم. همه این ابتکارات بارها توسط من و سایر مقامات بیان شده است اما متأسفانه هنوز از سوی ارمنستان پاسخ مثبت داده نشده است. بنابراین موضع ما بدون تغییر است و مراحل خاصی وجود دارد، اما من فکر می کنم در طول این سال ما می‌توانستیم پیشرفت‌های بزرگتری داشته باشیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها