با پیروزی بر دیوید تیلور آمریکایی در یک مبارزه انتقامی

حسن یزدانی دل یک ملت را شاد کرد

آغاز مسابقات جهانی کشتی و نبرد دوباره حسن یزدانی و دیوید تیلور

چشم‌ها را نباید بست!

 آغاز مسابقات جهانی کشتی؛ بدون تعارف همه روی حسن یزدانی متمرکز هستند.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، هنوزاشک‌هایش و این‌که در المپیک با بغض گفت:«شرمنده مردم هستم.»از یاد کسی نرفته است.زیاد از المپیک نگذشته اما از همان موقع تا به امروز کشتی‌دوستان و آنهایی که پهلوان یزدانی اسطوره‌شان است یک چیز را فریاد می‌زنند:«شکست دادن تیلور.»همین البته کار را سخت می‌کند.فشار را روی شانه‌های حسن بیشتر می‌کند و این که باید فقط به برنده شدن فکر کند برایش سم است.شاید به همین دلیل هم بود که پژمان درستکار سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان برای یکی دو هفته قبل فیلمی از تمرینات سخت و طاقت فرسای یزدانی منتشر کرد تا شاید بتواند بخشی از فشار را از رویش بردارد. فشاری که خواه یا ناخواه باید تحمل کند و این فشار زمانی کاسته می شود که کشتی هایش به یک جا ختم شود؛ بردن تیلور آمریکایی.شاید هم درستکار این فیلم را منتشر کرد تا بگوید:«ببینید چقدر سخت دارد تمرین می کند،ببینید و فراموش نکنید که یزدانی دارد تمام تلاشش را می کند تا مدال طلای جهانی را در نروژ گاز بزند.»

همه اینها درباره حسن است اما تیلور چطور؟ شکی وجود ندارد که او هم بار زیادی را به دوش می‌کشد، او هم از تقابل با یزدانی می ترسد و خودش هم می داند که در المپیک اگر شانس چاشنی کارش نشده بود شاید حالا او مرد نقره‌ای در توکیو بود. به همین دلیل هم هست که در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام سعی می کند تا همه چیز را عادی جلوه بدهد و البته کمی هم کری بخواند. خود تیلور هم می‌داند که راند چهارم مبارزه‌اش با حسن می تواند متفاوت باشد، درست مثل یک اثر هنری. اثری که شاید در تاریخ ماندگار شود اما مهم این است که چه کسی نقاشی بهتری می کشد؟ بازی سوم دو نفر خیلی به هم نزدیک بود و همین تردیدها درباره نبرد چهارم را بیشتر می‌کند. به عقیده خیلی از آنهایی که کشتی را از نزدیک دنبال می‌کنند کشتی کایل اشنایدر مقابل عبدالرشید سعدا...‌یف بزرگترین رقابت کشتی دوران است.اما رقابت دیوید تیلور و حسن یزدانی با کمی اختلاف می‌تواند جانشین این رقابت شود. طبق آمار تیلور سه بر صفر از حسن پیش است اما نباید فراموش کرد که یزدانی هنوز هم یک قهرمانی المپیک و دو قهرمانی جهان در کارنامه دارد. کشتی آنها از آن کشتی‌هایی است که تا مدت ها همه درباره اش حرف خواهند زد.اینجا بزنگاه تاریخ است و باید لذتش را برد.نباید چشم ها را بست و باید با چشمانی باز ریز به ریز دقایق آن را دقت کرد. درست مثل همه آدم ‌هایی که خوش شانس بودند که در نسل پله و مارادونا زندگی کردند، خوش شانس بودند که تقابل مسی و رونالدو را دیدند و حالا خوش شانس هستند که می‌توانند یک اثر هنری که سال‌ها سال بعد مردم درباره اش سخن خواهند گفت را از نزدیک تماشا کنند. با همه ظرافت هایش، با همه ریزه کاری‌ها و با همه آنچه که باعث می‌شود تا به مسابقه یزدانی و تیلور لقب یک مسابقه تاریخی را بدهند.

 

پادشاه‌نروژ در سالن کشتی

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از امروز به مدت ۹ روز در اسلو پایتخت نروژ آغاز می‌شود. کمیته برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان اعلام کرد، پادشاه این کشور، هرالد پنجم روزهای چهارشنبه و شنبه ۶ و ۹ اکتبر در سالن مسابقات حاضر می‌شود تا نظاره‌گر رقابت‌های کشتی زنان و کشتی فرنگی مردان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها