مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از استقرار 10ساله سیستم پایش وضعیت در این مجموعه نیروگاهی خبر داد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از استقرار 10ساله سیستم پایش وضعیت در این مجموعه نیروگاهی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۰۲۳۱


 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از استقرار 10ساله سیستم پایش وضعیت در این مجموعه نیروگاهی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حسین سلیمی  افزود:‌ پس از حدود ۱۰ سال فعالیت مستمر در حوزه ارتعاشات و ترموگرافی، با همکاری امورهای بهره‌برداری بخار، شیمی و امورهای تعمیراتی هم اکنون پایش وضعیت در نیروگاه بندرعباس توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از قسمت‌های مهم نیروگاه جهت پایداری تولید به اثبات برساند.


وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تجهیزات نیروگاهی و ضرورت انجام تعمیرات پیشگویانه، نیروگاه بندرعباس با استفاده از روش‌های نوین نگهداری و تعمیرات همچون پایش وضعیت به عنوان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در این زمینه در سطح کشور می‌باشد.


سلیمی افزود: با توجه به حجم بالای اطلاعات جمع‌آوری شده از نتایج تست‌های پایش وضعیت و سایر اطلاعات تعمیراتی و بهره‌برداری و همچنین استفاده صحیح برای عیب‌یابی و پیشگیری از حوادث احتمالی، نیروگاه هم اکنون در حال پیاده سازی نرم افزار جامع اطلاعاتی می‌باشد که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان کرد: این نرم افزار قابلیت استخراج گزارشات مختلف از قسمت‌های مختلف تعمیراتی، بهره‌برداری و تحلیل نتایج تست‌های پایش وضعیت را دارا است.


وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر ۴۰ گزارش آنالیزی و تحلیلی در حوزه ارتعاشات و ترموگرافی ارائه شده است، گفت: پایش وضعیت یا( CONDITION MONITORING ) یکی از راه‌های نوین نگهداری و تعمیرات است که جهت جلوگیری از خروج اضطراری تجهیزات در حال کار، نقش به سزایی در آماده به کار بودن این تجهیزات و جلوگیری از هزینه‌های سنگین تعمیراتی دارد.


سلیمی تاکید کرد: با پیشرفت تکنولوژی خدمات پایش وضعیت همواره در حال به روزرسانی است و خدمات و تجهیزات متنوعی در صنایع مختلف در حال اجرا و نصب می‌باشند.


وی در پایان گفت: نیروگاه بندرعباس نیز با نگاه رو به جلو به این مهم آگاه بوده و در همین راستا، اقدام به خرید دستگاه ارتعاش سنج جدید کرده که از اردیبهشت‌ماه امسال این دستگاه در چرخه استفاده برنامه روتین ارتعاش سنجی قرار گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها