بهره مندی ۷۴۹ هزار نفر از خدمات حمل و نقل برون شهری لرستان

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۷۴۹ هزار و ۲۷۳ نفر نیمه نخست امسال از خدمات حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری این استان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۴۹

بهره مندی ۷۴۹ هزار نفر از خدمات حمل و نقل برون شهری لرستانبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: مصطفی سمساریان افزود: در حال حاضر ۷۸ شرکت و موسسه مسافربری با تعداد یک هزار و ۳۷۸ دستگاه انواع ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای و ۲هزار و ۳۹۲ راننده در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان فعال هستند.

سمساریان تصریح کرد: طرح ممنوعیت ورود ناوگان غیربومی به برخی از شهرستان های استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح در شهرستانهای  خرم آباد و بروجرد به منظور کمک به چرخه اقتصاد ناوگان بومی در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: پنج انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و سه انجمن صنفی رانندگان در حوزه مسافر لرستان فعال هستند.

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان  گفت: با توجه به شیوع کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون و ضرورت رعایت ضوابط حمل و نقل مسافر با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت و برابر پروتکل های بهداشتی، ۶ ماهه امسال با برقراری بازدید و گشت های شبانه روزی، کنترل دروازه ای با حضور کارشناسان حمل و نقل و پلیس به تعداد یکهزار و ۳۵۳ مورد برای نظارت بر عملکرد ناوگان صورت گرفت و تاکنون ۴۱ تذکر شفاهی و ۱۳ تذکر کتبی برای رانندگان متخلف صادر شده است.

وی ادامه داد:  ۵۲ فقره پرونده رانندگان متخلف و ۵۸ فقره پرونده شرکت های حمل و نقل متخلف برای رسیدگی و برخورد متناسب به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع شده است.

سمساریان تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری لرستان با در اختیار داشتن ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۸.۹ سال، ۵۱۳ دستگاه مینی بوس با میانگین عمر ۳۳.۶۹ سال و ۶۱۹ دستگاه سواری کرایه با متوسط عمر ۱۲.۸۲ سال در حال خدمات دهی به متقاضیان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها