بمناسبت روز جهانی گردشگری، سه طرح گردشگری کانی‌مشکان، مجتمع گردشگری سلامت (دانژن) و مجتمع زرتشت در سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۴۷
سه طرح گردشگری در کردستان به بهره برداری رسیدبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، یعقوب گویلیان  در افتتاحیه طرح‌های گردشگری در شهرستان سنندج با اشاره به اینکه کردستان جزو استان‌های مرزی است و از ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری برخوردار است اظهار کرد: توسعه بخش گردشگری و اماکن گردشگرپذیر م‌ تواند به ارزآوری و رشد اقتصادی استان کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بخش گردشگری و کشاورزی را دو مزیت اقتصادی استان کردستان دانست و گفت: تقویت این بخش‌ها منجر به اشتغالزایی و رفع بیکاری در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری و تفریحی خوبی در استان وجود دارد یادآور شد: تقویت و توسعه بخش گردشگری می‌تواند به جذب گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

گویلیان با اشاره به راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری در استان کردستان، افزود: امید است پس از پایان کرونا شاهد پذیرای تعداد زیادی از گردشگران در این مراکز باشیم.
 

معاون اقتصادی استاندار کردستان هم احداث مکان‌های تفریحی و تفرجگا‌ه‌ها را یکی از نیازهای مردم استان دانست و بر فراهم کردن زیرساخت‌های تفریحی در این استان تاکید کرد.

خالد جعفری توسعه جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی متناسب با فرهنگ مردم این خطه را ضروری برشمرد و افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما تغییر کاربری و توسعه اماکن تفریحی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و صنایع دستی به اشتغال پایدار روستایی کمک می‌کند، اظهار کرد: تقویت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری متناسب با فرهنگ مردم این خطه ضروری است.

وی یادآور شد: هم اکنون شرایط برای پرداخت و جذب تسهیلات به طرح‌های سرمایه‌گذاری روبه بهبودی است، امید است با بهبود روند پرداخت تسهیلات شاهد راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی در استان باشیم.

بهره برداری سه طرح گردشگری
 
بمناسبت روز جهانی گردشگری سه طرح گردشگری کانی‌مشکان، مجتمع گردشگری سلامت (دانژن) و مجتمع زرتشت افتتاح شد.

مجتمع کانی‌مشکان با سرمایه شخصی ۶ میلیارد تومان در مدت ۲ سال با هدف جذب و اسکان گردشگر احداث و راه‌اندازی شده است.

این مجتمع تاکنون برای ۱۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع کانی‌مشکان در ۹ کیلومتری سنندج واقع شده و در زمینی به متراژ ۱۳ هزار مترمربع در سه فاز ( اقامتی، پذیرایی و تفریحی) راه‌اندازی و احداث شده است.

این مجتمع در مسیر روستاهای گردشگری حسن آباد، کیلانه، کانی مشکان، کرجو و دادانه قرار گرفته است.

مجتمع گردشگری سلامت و تندرستی(دانژن)  نیز یکی از مجتمع‌های گردشگری است که با سرمایه نزدیک ۲۰ میلیارد تومان با همت و تلاش سرمایه‌گذار کردستانی در منطقه ظفریه سنندج احداث و راه‌اندازی شده است.

این مجتمع با هدف خدمات‌رسانی و رویکرد سلامت‌محور احداث شده است و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی داشته است بطوریکه تاکنون توانسته برای ۷۰ نفر از بانوان شغل ایجاد کند.

 این مجتمع در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۵۰ مترمربع زیربنا در هفت طبقه شامل بخش‌های پارکینگ، حمام سنتی، جکوزی، سونا، ماساژ، پاک‌سازی پوست، سالن زیبایی، سالن ورزشی و کافی شاپ احداث شده است.

مجتمع گردشگری زرتشت نیز یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی بود که با سرمایه شخصی چهار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانک کشاورزی احداث شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها