عضو دفتر سیاسی جنبش حماس مطرح کرد

طرح عبری-عربی برای شکست مقاومت در فلسطین

نماینده فلسطین در سازمان ملل:

اسرائیل در حال توسعه مخفیانه سلاح اتمی است

نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل گفت، رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در غرب آسیا تلاش می‌کند و سلاح اتمی خود را به صورت مخفیانه توسعه می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، «ریاض منصور» نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل گفت، رژیم اسرائیل در حالی که از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ ای خودداری می‌کند در حال توسعه سلاح اتمی به صورت غیرقانونی و محرمانه است و برای جلوگیری از ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در غرب آسیا تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، منصور در سخنان خود به مناسبت روز جهانی برای نابودی کامل سلاح‌ های هسته‌ ای گفت: خلاص شدن جهان از سلاح‌های وحشتناک و غیرانسانی یکی از اهداف اصلی سازمان ملل از زمان تأسیس آن بوده و برخورداری و استفاده از سلاح هسته‌ ای در هیچ شرایطی توجیه ندارد.

وی تأکید کرد، وجود این سلاح تهدیدی برای تمام بی‌گناهان در سرتاسر جهان و خطری موجودیتی است که جز با برخورد قضایی نمی‌توان با آن مقابله کرد.

توانایی‌های اتمی رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۶۰ هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است. اگرچه این رژیم هنوز از پذیرش تولید سلاح اتمی در تأسیسات خود امتناع ورزیده و یا میزان موجودی خود را فاش نمی‌کند، اما «مردخای وانونو »کارشناس سابق اتمی این رژیم تصاویر کلاهک اتمی اسرائیل را در اواسط دهه هشتاد میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

در سال ۲۰۰۳ تخمین زده شد که رژیم صهیونیستی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند که تاکنون این رقم دو برابر شده باشد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها