معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : بیماری های غیر واگیر در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است و در ابتلا به بیماری های دیابت و سرطان در رتبه های اول کشور قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۶۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ،دکتر محمدرضا دهقانی اظهار داشت: براساس آمارها، ۷۰ درصد بیماری های کشور را بیماری های غیرواگیر به خود اختصاص می دهند و مهم ترین بیماری های غیرواگیر در کشور، شامل بیماری های دیابت، قلب و عروق، فشار خون و سرطان است.

وی افزود: متاسفانه بیماری های غیر واگیر در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است و به خصوص در ابتلا به  بیماری های دیابت و سرطان در رتبه های اول کشور قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فعالیت کم بدنی، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات و الکل از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر به شمار می آیند.

دهقانی تصریح کرد: حداقل انجام روزانه نیم ساعت پیاده روی تند، مصرف روزانه دو تا سه وعده میوه و سبزیجات، مصرف کم فست فود، مصرف حداقلی روغن، نمک و شکر وعدم استعمال دخانیات و الکل از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر است.

وی خاطرنشان ساخت: افراد سی سال به بالا به منظور غربالگری و مراقبت به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع داده می شوند.

 دهقانی تصریح کرد: بیماری های غیرواگیر مزمن پیش رونده هستند و در صورت تشخیص به موقع، قابل کنترل و درمان می باشند 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها