مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

هشدار درباره وقوع توفان بی‌سابقه در سواحل جنوبی کشور

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در مناطق شمالی و مرکزی کشور، افزایش ارتفاع موج تا ۴ متر در دریای عمان و تا ۲.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش شدید باران و وزش باد شدید موقتی فردا (۷ مهرماه) برای شمال گیلان و پنج‌شنبه و جمعه (۸ و ۹ مهرماه) برای مناطق شمالی و مرکزی و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از توقف، تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در جاده‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، استحکام بخشی به سازه‌های موقتی و ضعیف همچون گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و غیره توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ دیگری آورده است: از عصر جمعه (۹ مهرماه) تا اواخر وقت یک‌شنبه (۱۱ مهرماه) افزایش ارتفاع موج به ۳ تا ۴ متر، وزش باد شدید یعنی افزایش سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه‌ای بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، بارش شدید باران، وقوع رگبار و رعد و برق برای دریای عمان و نواحی دور از ساحل سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

محدودیت تردد دریایی به سمت سواحل پاکستان و هندوستان، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی و غرق شدن شناگران از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی است بنابراین نسبت به ممانعت از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایقهای صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی و ممانعت از شنا توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار هواشناسی آمده است: از بعدازظهر پنج‌شنبه (۸ مهرماه) تا بعدازظهر جمعه ( ۹ مهرماه) وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر و بارش باران شدید برای غرب دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان قابل پیش‌بینی است.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از شنا، ممانعت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اوایل وقت چهارشنبه (۷ مهرماه) تا اواخر وقت شنبه (۱۰ مهرماه) وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل و بارش باران شدید در مناطق غربی و مرکزی دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

غرق شدن شناگران، احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال وارد شدن خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی است. ممانعت از شنا و ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی از توصیه‌های ارایه شده است.

در ادامه این هشدار آمده است: از شنبه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۱ مهرماه) افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در مناطق غربی دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به ممانعت از شنا و ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها