مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در ایام‌ تعطیل، عرضه مرغ گرم در صورت باز بودن میادین بدون وقفه انجام می شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات توزیع گوشت مرغ در ایام‌ تعطیلات اظهار کرد: بنابر دستور معاون اول رئیس جمهور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر عرضه مرغ در ایام تعطیل در میادین، این امر در فاز اول از جمعه آغاز شد.

وی افزود: به رغم تعطیلی کشتارگاه ها در شب جمعه، با دستور صادره تعدادی از کشتارگاه ها منتخب شدند تا با کشتار در شب جمعه، امکان عرضه گوشت مرغ در میادین فراهم باشد.

سالمی ادامه داد: در فاز اول در ۱۰ میدان اصلی از ۲۱ میدان تهران توزیع انجام شد و همواره تعداد میادین گسترش خواهد یافت تا به تدریج تمامی میادین را بتوانیم تامین کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عرضه مرغ منجمد در ایام تعطیل و عادی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: پشتیبانی به دنبال افزایش عرضه مرغ گرم از ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن به ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در روز است، همچنین میزان عرضه مرغ منجمد به میزان مرغ گرم بستگی دارد.

او قیمت مصوب هر کیلو مرغ منجمد در میادین را ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

سالمی درباره اینکه انتقاداتی نسبت به توزیع ۲۵ تن مرغ گرم در میادین نسبت به میزان مصرف مطرح است، گفت: روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ در کل استان تهران مصرف می شود، اما بخشی از مردم خرید خود را از میادین انجام می دهند به طوری که در حالت عادی ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ توزیع می شود که در ایام تعطیل با در نظرگرفتن ساعت کاری میادین در فاز اول یک سوم روزهای عادی در ۱۰ میدان عرضه را انجام دادیم که در هفته های آتی افزایش می یابد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه کل توزیع مرغ میادین در پیک مصرف ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن است، بیان کرد: در روز جمعه عرضه ۲۵ تن مرغ گرم عدد قابل قبولی است.

وی درباره توزیع مرغ در اربعین حسینی افزود: در ایام تعطیل به شرط باز بودن میادین عرضه مرغ گرم‌ انجام می شود، اما طبق بررسی ها میادین در روز اربعین تعطیل هستند.

سالمی با اشاره به اینکه مسئولیت توزیع تخم مرغ با اتحادیه میهن است، بیان کرد: اتحادیه میهن مکلف به عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین است.

وی در پایان درباره اینکه پشتیبانی برنامه ای برای توزیع گوشت قرمز دارد، تصریح کرد: قیمت کنونی گوشت متعادل است و در برخی استان ها به دلیل مازاد تولید، بخشی از دام تولیدی باید خریداری و منجمد شود. به طور کلی وضعیت گوشت گوساله مناسب است و همواره آمادگی عرضه گوشت گوساله منجمد و گرم را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها