به گزارش جام جم آنلاین، برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی، راههای مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد، ایجاد شد.
پس از مسدود شدن سرشمارههای پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، راهاندازی کند.
کاربران در صورت مواجهه با پیامکهایی که اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی با شماره شخصی میکنند، میتوانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیمکارتهای مزاحم را تسریع کنند.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامکهای مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام میکند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۵ هزار و ۱۲۰ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.
منبع: ایسنا
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
جاسم غضبانپور، عکاس دوران دفاعمقدس در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
قهرمانان سینمای دفاع مقدس که روزی فرشتهوار و اسطورهای تصویر میشدند، با گذشت زمان به انسانهایی واقعی با شکها و دغدغههای زمینی تبدیل شدند
«جامجم» در گفتوگو با معاون امور دانشجویی وزارت علوم بررسی کرد