رئیس جمهور در دیدار با سفیرجدید اتریش:

آوارگی مردم افغانستان محصول سیاست‌های آمریکا است

رئیس‌ جمهور گفت: آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه سیاست و اقدامات آمریکا در این کشوراست.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «ولف دیتریش هایم» سفیر جدید اتریش در تهران، با اشاره به روابط خوب دو کشور، افزود: ایران برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با اتریش و سایر کشورها کاملاً آمادگی دارد و موانع هرگز ما را متوقف نخواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه تحریم‌های اعمال شده ضد ملت ایران را ظالمانه و غیرقانونی دانست و تصریح کرد: اگرچه تحریم مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند اما نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها باشد.

وی افزود: باتوجه به گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های ایران، اعمال تحریم، کاملاً واهی و بی اساس است ضمن اینکه تهران دربرجام به همه تعهداتش عمل کرد اما این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهداتشان متعهد نبودند.

رئیسی با اشاره به قدردانی سفیر اتریش درخصوص میزبانی ایران از پناهجویان افغانستانی اظهارداشت: آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه سیاست و اقدامات آمریکا در این کشوراست و ما در چنین شرایطی با نگاه انسانی و اسلامی میزبان مهاجران افغانستانی هستیم.

رئیس جمهور افزود: با توجه حضور میلیونی پناهجویان افغانستانی در ایران، کشورهای اروپایی به وظیفه خود عمل کنند و اتریش باید این موضوع را به آنها گوشزد کند.

سفیر جدید اتریش نیز در این دیداربا تقدیم استوارنامه خود به حجت الاسلام رئیسی، به روابط سازنده کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: اتریش بدنبال گسترش همکاری‌های دو کشور بویژه درحوزه تأمین مالی و مبادلات اقتصادی است و در دوره تحریم نیز توانستیم برخی از پروژه‌های دوجانبه را به نتیجه برسانیم.

ولف دیتریش هایم، گفت: بسیار مشتاق هستیم که براساس چارچوب‌های مورد تأیید، سطح روابط و تبادلات دو کشوررا گسترش دهیم.

وی با قدردانی از اقدام جمهوری اسلامی ایران در میزبانی مهاجرین افغانستانی اظهارداشت: دولت اتریش از رفتار بشردوستانه و خدمات ایران به پناهجویان بویژه در شرایط حساس، کاملاً آگاه است و از آن قدردانی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها