مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم بارش باران در نوار شمالی کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش ‌پراکنده در نقاط مختلف / کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده در نقاط مختلف کشور، از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دمای هوا در شمال شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان ضمن اشاره به پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی امروز (۴ مهر) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی باعث بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات شرق تهران و شمال سمنان موجب بارش پراکنده خواهد شد.

به گفته وی، این سامانه بارشی فردا (۵ مهر) موجب بارش پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: از سه‌شنبه (۶ مهر) و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۷ و ۸ مهر) با شمالی شدن مجدد جریانات روی دریای خزر، در استان گیلان بارش باران و در مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دمای هوا امروز و فردا (۴ و ۵ مهر) در شمال شرق کشور بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی همچنین یادآور شد: دریای خزر تا صبح فردا (۵ مهر) با توجه به وزش باد شدید مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ مهر) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۶ مهر) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۸ و ۲۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها