وزیر امور خارجه ایران در دیدار با محققان اندیشکده‌های آمریکایی:

آماده گفتگوهایی نتیجه‌ محوریم که منافع مردم ایران را تامین کند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با محققان اندیشکده‌های آمریکایی با بیان اینکه توازن را در سیاست خارجی خود حفظ خواهیم کرد، گفت: آماده گفتگوهایی نتیجه‌ محور هستیم که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها و جلسات خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، شب گذشته در جمع گروهی از محققان، دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکده‌های آمریکا حاضر شد و ضمن تشریح سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، به پرسش‌های آنان در خصوص موضوعات مختلف از جمله سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی و آینده توافق هسته‌ ای (برجام) پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در این نشست بر عزم دولت جدید جمهوری اسلامی برای اتخاذ یک سیاست خارجی مبتنی بر اولویت‌بخشی به همسایگان و کشورهای آسیایی تأکید کرده و دیدگاه‌های ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان، سوریه، یمن، بحرین و دیگر مناطق را شرح داد.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد که هر چند دولت جدید به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای آسیایی اولویت داده است، اما در عین حال توازن را در سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران به رغم بدعهدی های آمریکا در موضوع برجام که از زمان دولت اوباما تا کنون ادامه داشته و همچنین بی عملی اروپا، بر اساس اصول خود به دیپلماسی پایبند بوده و آماده گفتگوهایی نتیجه‌ محور است که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.

وزیر امور خارجه پیش از این هم در گفتگویی درباره زمان بازگشت ایران به مذاکرات وین با بیان اینکه اراده بازگشت به مذاکره جدی و تامین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران را داریم، یادآور شد: به محض اینکه بررسی‌های ما کامل شود مذاکرات انجام خواهد شد.

مسئله افغانستان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان بار دیگر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان و ممانعت از گسترش فعالیت‌ های تروریستی در منطقه، را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفتگو کرده است.

وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها