معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی های انجام شده آموزش ها را از مهرماه به صورت مجازی آغاز و از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی به سمت حضوری پیش خواهیم برد.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا کمرئی در حاشیه سفر خود به شیراز گفت: از یکم مهرماه، سال تحصیلی را با برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس دوره ابتدایی آغاز کرده‌ایم و در سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور به صورت همزمان نواخته شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه‌ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش‌ها همه دانش آموزان کشور را در برمی گیرد.

کمرئی گفت: با سیاستگذاری‌های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش‌ها را حضوری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن، در هر کلاس می‌توانند آموزش‌ها را از اول مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.

کمرئی گفت: مدارس با کلاس‌های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می‌توانند از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کنند.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز می‌توانند دروس استاندارد‌های مهارتی و شایستگی‌های فنی را به صورت حضوری برگزار کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جمعیت آماری، درنظر گرفتن امکان رعایت پروتکل‌ها و استحقاق بیشتر، دلیل انتخاب این گروه‌ها برای آموزش‌های حضوری بوده است.

وی با بیان این که اصل حفظ سلامت دانش آموزان اولین و مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده، گفت: خوشبختانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان شیوه نامه خوبی برای آغاز سال تحصیلی تنظیم کرده اند که در آن به تهیه اقلام بهداشتی در مدارس تأکید ویژه‌ای شده است.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۹۰ درصد کلاس بندی دانش آموزان در سامانه شاد انجام شده است و معلمان می‌توانند جریان یادگیری را از ۳ مهر آغاز کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کمرئی گفت: واکسیناسیون معلمان و اولیاء به خوبی در جامعه در حال انجام است و امیدواریم از آبان ماه به تدریج و با در نظر گرفتن شرایط مناطق بازگشایی مدارس را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها