وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تسریع واکسیناسیون دانشجویان، امیدواریم شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم اما در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۲۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی زلفی گل روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف ما صیانت از رشد علمی کشور است تا استمرار پیدا کند. در حال حاضر کشور ما به واسطه تلاش دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان در منطقه رتبه اول علمی را در اختیار دارد و برج تولید علم ایران در منطقه خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: موضوعاتی در وزارت جدید علوم پیگیری می‌شود تا شاهد توسعه تحقیقات کاربردی باشیم.

برنامه ریزی وزارت علوم برای پایان نامه‌های دانشجویی در راستای نیاز‌های کشور

زلفی گل گفت: تحقیقات شامل سه دسته هستند که بخشی از آن تحقیقات بنیادی است. کشور ما در این زمینه خوب برنامه ریزی کرده و دانشجویان در سپهر علم دنیا خوب درخشیدند.

وزیر علوم توضیح داد: در مرحله جدید ضمن حفظ دستاورد‌های قبلی، تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیاز‌های کشور باشد.

زلفی گل اضافه کرد: برای این کار برنامه ریزی کردیم و پیشنهاد‌هایی را در دستور کار داریم. در سال تحصیلی آینده برای پذیرش با رساله‌های کاربردی برنامه‌های خاص خود را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهشی جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید ادامه پیدا می‌کند، گفت: تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها روبه افزایش است.

وزیر علوم افزود: این موضوع به این دلیل است که جمعیت دانشجویی در حال کاهش است. ولی حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو خواهیم داشت و سعی می‌کنیم از طریق سخت افزاری و نرم افزاری، شرایط را برای حضور دانشجویان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم امکان بازگشایی دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای آموزشی فراهم شود تا به صورت حضوری در خدمت آن‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور امروز - شنبه سوم مهر ۱۴۰۰- با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها