مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ ای تشریح کرد

جزئیات استقرار اتوبوس‌ها در پایانه مرزی مهران

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ ای گفت: اگر در طول 24 ساعت 20 هزار زائر اربعین هم قصد داشته باشند از مرز مهران به کشور برگردند، با احتساب ظرفیت 20 نفر در هر اتوبوس و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، روزانه یک هزار دستگاه اتوبوس لازم داریم که تأمین آن مشکلی ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، داریوش باقر جوان در گفتگو با فارس درباره آخرین وضعیت هماهنگی‌ها برای استقرار ناوگان اتوبوسی در مرز مهران برای سفرهای زمینی بازگشت زوار اظهار داشت: شرایط برای بازگشت زوار اربعین در دو مسیر هوایی و جاده‌ای از طریق مرز مهران و ناوگان اتوبوسی مهیا است.

وی افزود: تمهیدات لازم در مرز مهران اندیشیده شده است و به تدریج همکاران در حال استقرار در مرز مهران هستند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای گفت: اوج تقاضای سفرهای برگشت شامل سه روز؛ روز پیش از اربعین، روز اربعین و روز پس از اربعین خواهد بود، اما همین امروز هم اگر زائری قصد برگشت به شهر خود را از مرز مهران داشته باشد، ما از نظر ناوگان امکانات در مرز داریم و چندین دستگاه اتوبوس به صورت آماده‌باش آنجا مستقر هستند که اگر زوار به صورت گروهی هم وارد شوند و ظرفیت اتوبوس را تکمیل کنند، امکان سفر به هر مقصدی را دارد.

باقرجوان اظهار کرد: فعلا که در ورودی پایانه مهران به سمت کشورمان از سمت عراق زائری وارد نشده است، اما همان طور که گفته شد، بیشترین تقاضا مربوط به آن سه روز است.

اختصاص 2500 دستگاه اتوبوس برای سفرهای بازگشت زوار اربعین

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای بیان کرد: فعلا 2500 دستگاه اتوبوس برای سفر بازگشت زوار تدارک دیده شده است و به تدریج بر اساس میزان ورود زوار سعی می‌کنیم، دیدبان‌های در کشور عراق داشته باشیم که حرکت زوار را رصد کنند و به این ترتیب ناوگان متناسب با تقاضا در محل پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران آماده کنیم تا زوار به موقع به مقاصد خود برسند.

وی با بیان اینکه برای 6 مقصد سفر سرویس‌های برگشت مهیا است، افزود: به مراکز دیگر استان‌ها به شرطی که ظرفیت اتوبوس تکمیل شود، ناوگان خواهیم داشت، اما تکمیل ظرفیت اتوبوس مهم است، به هر حال چون مباحث فاصله‌گذاری را در اتوبوس‌ها باید رعایت کنیم، تکمیل ظرفیت باید طوری باشد که آن اتوبوس وقتی با صندلی خالی از شهرهای مختلف به مرز مهران می‌آید، حداقل با تعداد کم مسافر برنگردد.

امکان خرید چارتری بلیت اتوبوس برای کاروان‌ها

باقرجوان اظهار داشت: پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای بازگشت زوار آغاز شده است. حال اگر تقاضای کاروانی یا گروهی باشد، می‌توان این اتوبوس را به مقاصدی که تقاضای کمتری هم دارد چارتر کرد.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای اظهار داشت: زواری که می‌خواهند به مقاصدی بروند که کم تقاضا است، ابتدا باید به مرکز استان خود منتقل شوند و سپس از آنجا به مقصد یک سفر درون استانی انجام دهند.

مشایعت ناوگان اتوبوس حامل زوار در جاده‌ها توسط پلیس راه

وی بیان کرد: در باره ایمنی سفر با پلیس راهنمایی و رانندگی جلسه برگزار کردیم و تاکید به سزایی در موضوع ایمنی در حرکت ناوگان شده است.

باقرجوان با بیان اینکه پلیس راه عوامل خود را در پایانه مهران و جاده‌ها مستقر می‌کند، گفت: مقرر شده پلیس راه استان به استان کاروان‌های اتوبوس زوار را مشایعت کند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای ادامه داد: همچنین جلوی همه این اتوبوس‌ها بنر نصب می‌شود تا مشخص باشد که اتوبوس زوار است و پلیس اقدامات ترافیکی در طول مسیر برای حمایت از این ناوگان انجام می‌دهد.

مشکل تامین ناوگان نداریم

باقرجوان بیان کرد:‌ در این سه روزی که اعلام شد اوج سفرهای بازگشت خواهد بود، بیشترین تعداد ناوگان اتوبوسی در مرز مستقر می‌شود. پیش بینی می‌کنیم اوج تقاضا از بعد از ظهر روز اربعین باشد، اما چون اربعین در کشور ما روز 5 مهر و ظاهرا در کشور عراق روز 6 مهر است، بنابراین روزهای پنجم و ششم مهر تقاضا بسیار بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: به نظر ما حداکثر 20 تا 25 هزار نفر در طول 24 ساعت اوج تقاضا برای ورود خواهند داشت که با احتساب ظرفیت هر اتوبوس 20 نفر و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد هزار دستگاه اتوبوس در یک روز نیاز خواهیم داشت.

هماهنگی با سازمان هواپیمایی برای دریافت اطلاعات بلیت زوار

باقرجوان بیان کرد: جلسه‌ای با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم که قول دادند اطلاعات بلیت‌های زوار مبنی بر اینکه یکطرفه یا دوطرفه است را به دست ما برسانند تا مشخص باشد، حدودا چه میزان زائر قصد برگشت از مرز جاده‌ای مهران را دارند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری قول داده است روز آینده این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد که در موضوع سازماندهی ما مؤثر است، اما اگر این اطلاعات هم نباشد، ما معطل نمی‌مانیم و کار خود را انجام می‌دهیم.

مقرر شده است زوار در صورت تمایل فقط برای سفر بازگشت اربعین از مرز مهران هم استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها