دکتر سارا شاه آبادی، با اشاره تجویز تزریق واکسن “سینوفارم” برای دانش آموزان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور آغاز شده و با توجه به تاییدیه سازمان بهداشت جهانی واکسن “سینوفارم” برای واکسیناسیون این رده سنی تجویز شده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۹۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به تجویز واکسن سینوفارم برای دانش آموزان گفت: برخی محدودیت ها در تزریق این واکسن برای برخی افراد وجود دارد که باید نسبت به آن دقت کرد.

وی افزود: واکسن “سینوفارم” دانش آموزان با بزرگسالان هیچ تفاوتی ندارد و تزریق آن برای دانش آموزان مشکلی ایجاد نمی کند و تنها در این بین محدودیت هایی برای تزریق این نوع واکسن برای برخی افراد وجود دارد.

شاه آبادی با بیان اینکه این محدودیت ها شامل سه دسته از افراد است، گفت: افرادی که بیماری حاد تب‌دار دارند، مبتلا به کرونا هستند و یا حساسیت شدید به تخم مرغ دارند باید از تزریق واکسن سینوفارم اجتناب کنند.

وی یادآور شد: البته برای مبتلایان کرونا تزریق هر نوع واکسن در زمانی که بیماری در بدن آنها فعال است ممنوع می باشد و این افراد پس از مدتی بعد از بهبودی باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

شاه آبادی تصریح کرد: برای مابقی افراد تزریق واکسن سینوفارم بلامانع است و دانش آموزان و والدین آنها می توانند با خیال راحت “سینوفارم” تزریق کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها