وبگاه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که دیدار وزیر خارجه و نمایندگان ارشد ایران، عربستان، برخی کشورهای عرب منطقه و اتحادیه اروپا نشانه کاهش تنش ها در خاورمیانه است.
کد خبر: ۱۳۳۸۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که دیپلمات های ارشد ایران و عربستان و اتحادیه اروپا برای دومین بار در کمتر از یک ماه با یکدیگر دیدار کردند.

مطابق این گزارش، دیدار مذکور که در روز سه شنبه انجام شده است، نشانه ای از افزایش تلاش ها برای کاهش تنش ها در خاورمیانه در حالی که تهران برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای آماده می شود، تلقی شده است.

بلومبرگ در ادامه اعلام کرد که ایران همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای بحث درباره توافق هسته ای و مسائل منطقه ای دیدار کرده است.

روز گذشته بود که نشست چندجانبه ای در خصوص عراق در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریورک برگزار شد.

در این نشست که به ریاست «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در محل اقامتگاه سفیر عراق در نیویورک برگزار شد، وزرای خارجه و نمایندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران، اردن، عربستان سعودی، ترکیه، کویت، مصر، قطر، فرانسه، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند.

وزارتخانه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت کنندگان موافقت کردند که در تاریخی که مشخص نشد، مجددا در اردن ملاقات کنند.

پیش از این نیز منابع هندی از سفر آتی وزرای خارجه ایران و عربستان به دهلی نو جهت رایزنی پیرامون تحولات منطقه از جمله اوضاع در افغانستان و بررسی روابط تهران و ریاض خبر داده بودند.

بلومبرگ در پایان گفت که اروپا از ایران خواسته است که مذاکرات احیای برجام را که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران در ماه ژوئن متوقف شده بود، از سر بگیرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها