رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛

هک حساب 600 نفر با پیامک جعلی ابلاغیه

پس از بازگشت متهم از ترکیه انجام شد

بازداشت مهره کلیدی باند فیشنگ کاران حرفه ای

یکی از اعضای اصلی باند فیشینگ که ساکن کشور ترکیه بود، وقتی به بوشهر بازگشت، بازداشت شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۹۷۳

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین،سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت : از سال گذشته، چند نفربه پلیس فتای استان بوشهر آمده و شکایت کردندکه  موجودی حساب‌های بانکی شان  از سوی افراد ناشناسی اینترنتی سرقت شده است. در جریان تحقیقات معلوم شد که پولهای سرقتی به چند حساب بانکی واریزشده است.

درادامه تحقیقات فردی که حسابها به نام او ثبت شده بود شناسایی و احضار شد که  در تحقیقات از او معلوم شد متهم بدون اینکه متوجه شود به نام وی حساب بازکرده اندو حتی به نام او سیم کارتی ثبت شده که سارق از آن استفاده می کرده است.

 وی افزود : هویت واقعی متهم اصلی که از بستگان صاحب حساب بود، شناسایی و مشخص شد که متهم ساکن خارج از کشور است و همه  برداشت‌ها و سرقت‌های اینترنتی همدستان این فرد در قالب طراحی درگاه‌های بانکی و سایت‌های خرید جعلی صورت پذیرفته که همگی ساکن کشور ترکیه هستند.علاوه بر آن معلوم شد که متهم در حداقل ۳۵ فقره پرونده با موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از طرف مراجع قضائی ۲۰  استان تحت تعقیب و متواری است.  سرانجام چند روز پیش متهم که به کشور بازگشته و در خانه ای  رد بوشهر پنهان شده بود، بازداشت شد.

با توجه به حجم بالای جرایم ارتکابی توسط وی و سایر اعضای باند و همچنین میزان بالای وجوهی که از این طریق از حساب‌های مالباختگان به سرقت رفته است، تحقیقات در این باره ادامه دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها