وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین هم که نقشه راه آموزش و پرورش محسوب میشود، معلم به عنوان مربی معرفی شده است که نقش مرجعیت علمی دارد.
مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه با اشاره به امر تقویت جایگاه و کارکرد گروههای آموزشی، بیان داشت: با اعتقاد به این موضوع که ارتقای توانمندی معلمان آغاز تحول در آموزش و پرورش است، در قدم اول، به تقویت جایگاه و کارکرد گروههای آموزشی اقدام نمودهایم.
سیر تصریح کرد: این امر شامل معلمان سرآمد مدرسههای شهرستان است تا با بهرهمندی از این ظرفیت، زمینه تقویت مهارتهای حرفهای سایر معلمان را با هدف ایجاد تغییر در دانش، بینش، نگرش و رفتار در آنان فراهم کنیم.
وی خاطر نشان کرد: به این منظور و در آستانه آغاز سال تحصیلی و با هدف آمادگی در شرایط پساکرونا، در گام اول کارگاههای آموزشی و توانمندسازی معلمان در چارچوب مهارتی و تخصصی در موضوعات گوناگون، به ویژه برنامههای تحولی، از روز سهشنبه ۲۴ شهریور ماه لغایت ۶ مهر ماه سال جاری پایه به پایه و با رعایت شیوهنامههای بهداشتی در حال برگزاری است.
سیر در ادامه گفت: موضوعات مورد نظر در برنامههای تحولی شامل روشهای نوین تدریس، ارزشیابی کیفی توصیفی، تکالیف مهارت محور، روش تدریس تلفیقی، بازی و یادگیری، شیوه آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه، نحوه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و بستههای آموزشی، استفاده از فناوریهای نوین در تدریس، راهبری و مدیریت کلاس درس، مدیریت زمان در کلاسهای چند پایه، تقویت مهارتهای چهارگانه زبانی و آموزش آداب و مهارتهای زندگی است.
مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه اظهار داشت: این دورهها در افزایش مهارت فرهنگیان موثر میباشد و در گامهای بعدی برگزاری مجامع فصلی معلمان، نشستها و همایشهای علمی جهت ارتقا سطح توانمندی و عملکردی فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش منطقه قرار دارد.