معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۸۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر عباس نجفی، در جلسه شورای مشورتی محاکم اطفال عنوان کرد: مشاورین محاکم یکی از بهترین راهکارهای اصلاح کودکان و نوجوانان بزه دیده و بزهکار می‌باشد که در کاهش آسیب‌های این حوزه بسیار اثرگذار و با اهمیت است.

وی با اشاره به ایجاد شعبات تخصصی محاکم اطفال در 19 حوزه قضایی سطح استان، ادامه داد: در سال گذشته سازوکارهای مورد نیاز برای حضور مشاورین در کنار قضات در راستای صدور رای ایجاد و ابلاغ‌های تخصصی آنها نیز صادر گردید که خوشبختانه شواهد نشانگر اقبال و توجه ویژه حوزه‌های قضایی به بهره‌مندی از این ظرفیت ویژه می‌باشد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اینکه باید روند رسیدگی به اطفال توام با نگاه تربیتی باشد، اظهار کرد: در بررسی وضعیت طفل شرایط روحی و روانی فرد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در انجام اقدامات حمایتی اطفال به اثرات روانی و تربیتی کارها توجه ویژه داشته باشند.

نجفی از راه‌اندازی مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: اقدامات این مجتمع به صورت تخصصی حول محور موضوعات اطفال و نوجوانان صورت خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات این حوزه نیز مرتفع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها