وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خرید سوخت لبنان از ایران مدعی شد که این اقدام لبنان را در معرض خطر قرار می دهد.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۶۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، جرالدین گریفث، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در واکنش به واردات سوخت از ایران به لبنان توسط حزب الله گفت که دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه حزب الله وضع کرده و فشار‌ها را افزایش می‌دهد.

وی گفت: آنچه برای ما مهم است این است که دولت موجود در لبنان بتواند نقش خود را ایفا کند و اصلاحات را انجام دهد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: دولت آمریکا تلاش کرد که راه حل‌های پایدار برای بحران سوخت لبنان ایجاد کند. واردات سوخت از یک کشور تحت تحریم به سود لبنان نخواهد بود.

گریفث در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا اقدامات متعددی علیه ایران و واردات غیرقانونی نفت وضع خواهد کرد. ما آماده ایم تا به لبنان کمک کنیم و این کشور از بحران سوخت عبور کند، اما مقامات لبنانی نیز باید نقش خود را ایفا کنند. واردات نفت از ایران و اقدامات مشابه آن لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی گفت: موضع آمریکا روشن است و واردات نفت از ایران به سود مردم این کشور نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تحریم حزب الله نیز گفت: مساله تحریم حزب الله تنها محدود به آمریکا نمی‌شود بلکه به دلیل فعالیت‌های بی ثبات کننده آن، تمام جامعه بین المللی را شامل می‌شود و ما در بازخواست حزب الله تردید نخواهیم کرد.

نخستین محموله سوخت ایران روز پنجشنبه گذشته وارد لبنان شد. دومین محموله نیز از مرز‌های سوریه عبور و به سمت لبنان در حال حرکت است.

سایت تخصصی تانکر تراکرز نیز روز گذشته اعلام کرد که سومین نفتکش حامل سوخت از ایران به سوی لبنان درحال حرکت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها