به مناسبت چهل و یکمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، صدا و سیمای مرکز لرستان برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۲۶۲
بزرگداشت  چهل و یکمین  سالگرد دفاع مقدس در صداوسیمای لرستانبه گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: صدا و سیمای مرکز لرستان در راستای چهل و یکمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در حوزه های سیما، صداف فضای مجازی و خبر برنامه های متنوعی را تدوین و پیش بینی نموده است.
 
سیما:
برنامه « میقات »  از 29 شهریور هر شب ساعت 20 به مدت 20 دقیقه ،  در قالب ده برنامه   به تهیه کنندگی « حمید بیرانوند» تهیه و پخش می شود. این برنامه از روزهای پر شور دفاع مقدس و حماسه آفرینی های رزمندگان لرستانی در عملیات های مختلف گفته و به معرفی شهدا،جانبازان و ایثارگران  این خطه می پردازد
 
همچنین اقدامات جهادی، کمک های مومنانه و خدمات پزشکی  درمناطق روستایی و عشایری رابه تصویر می کشد.برنامه زنده شبانه « وایک » نیزبه تهیه کنندگی «محدرضا پولادوند» ، طی 6 شب و به مدت 50 دقیقه ،به صورت ویژه به هفته دفاع مقدس می پردازد؛ در این برنامه با  حضور  رزمندگان و یادگاران سرافراز لرستانی سپاه ، ارتش  و  بسیج در دوران دفاع مقدس، خاطرات ۸ سال دفاع مقدس بیان می شود. پخش تصنیف های ماندگار حماسی محلی و  تصاویری از رشادت های زرمندگان استان لرستان در  عملیت های مختلف دوران دفاع مقدس از دیگربخش های این برنامه است. « حونه امید » برنامه   خانواده  شبکه لرستان، هم در قالب دو برنامه ، با حضورخانواده های رزمندگان و ایثارگران 8سال دفاع مقدس،  بصورت زنده از شبکه لرستان پخش می شود .

تأمین و پخش سیمای مرکز لرستان نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس، به مدت 8 شب جشنواره فیلم های سینمایی   را برای مخاطبان شبکه لرستان تدارک دیده  و در این هفته نیز    7 مستند ویژه دفاع مقدس  را پخش می کند .
 
همچنین در قالب کلیپ ،میان برنامه،  موشن گرافیک ، بیانات مقام معظم رهبری  و  زیرنویس(300 مورد)  حماسه سازی های  رزمندگان را بیان می کند.گفتنی است که سایر برنامه های شبکه لرستان نیز در این ایام  بخش هایی از برنامه های خود را به پاسداشت دفاع مقدس اختصاص خواهند داد.

صدا:
در معاونت صدای مرکز لرستان  نیز، تولید و پخش بیش از هزار و پانصد دقیقه برنامه به صورت زنده و تولیدی، پیش بینی شده است. از جمله برنامه هایی که به موضوع دفاع مقدس می پردازند: « سروقامتان» ، «مامی توانیم»،« چشم انداز» ،« سلام لرسو » ،« جوان » ،«ایواره توخیر»،« ماهور »  و « پیام زاگرس » را می توان نام برد؛« سروقامتان» ،ویژه برنامه زنده رادیو لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس است که  به مدت 60 دقیقه از  31شهریور  تا 7 مهر،از ساعت 9 تا 10 صبح ، به تهیه کنندگی « فروزان رحمتی » ،پخش می شود؛این برنامه برای گرامیداشت یاد و خاطرات رزمندگان،آزادگان و جانبازان  سلحشور   دوران دفاع مقدس    ،به سراغ آنها  و خانواده هایشان می رود و در قالب گزارش  و حضور در استودیو و مصاحبه و  بیان خاطرات شنیدنی آنها ، نسل جوان  را با این الگوهای سرافراز آشنا می کند و با توجه به مناسبت های روز،هر روز به یک موضوع خاص در هفته دفاع مقدس  می پردازد ؛ پخش تصنیف های حماسی-محلی  و خاطرات شنوندگان  و معرفی کارهای جهادی و کمک های مومنانه نیروهای بسیج ، سپاه و ارتش در شرایط کرونایی استان نیز از دیگر بخش های این برنامه است.

نمایش های ویژه دفاع مقدس شامل : «خط سرخ»،« آن که می رود،آن که می ماند» ،« دریا مرد» ، « رکاب » ،« سبز،سفید،سرخ» ،« فخر ایران»، و «خاکریز»  نیز در این ایام از رادیو لرستان پخش خواهند شد.

خبر:

در معاونت خبر صداوسیمای لرستان نیزخبرنگاران مرکز استان به همراه   خبرنگاران شهرستان ها ،برنامه های مختلف و رویدادهای این هفته را در سراسر لرستان پوشش خبری خواهند داد .

ازجمله گزارش های ویژه معاونت خبر لرستان در هفته دفاع مقدس ،گزارش خبری از شهدای شاخص لرستانی ،مانند : شهید « محمد بروجردی» (مسیح لرستان) و شهید خلبان «غلامرضا چاغروند »  است؛ همچنین گزارش هایی با موضوع«  نقش آواها و نواهای محلی در دوران دفاع مقدس » و « نقش زنان در دوران دفاع مقدس» تولید و پخش خواهد شد.

فضای مجازی:

معاونت فضای مجازی مرکز لرستان در قالب  تولید و پخش بیش از 120 محتوای ویژه دفاع مقدس شامل:«نماهنگ»،« ویدیو» ،« عکس نوشت»،« اینفوگرافی  » و «موشن گرافی » در شبکه های اجتماعی ،هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد.ازجمله تولیدات ویژه این معاونت برای  این ایام ،مستند داستانی «حمید » ،«پویش مردمی  مردان حق »   و ساخت «فتوکلیپ » ،« اینفوموشن» و  «پادکست »از رشادتهای رزمندگان لرستانی است.

تقطیع آیتم های مناسبتی هفته دفاع مقدس برنامه های رادیو و تلویزیون ،شامل 70 برنامه دو دقیقه ای تلویزیونی و 84برنامه برنامه یک دقیقه ای رادیویی  و نشر آنها در شبکه های اجتماعی از دیگر اقدامات معاونت فضای مجازی این مرکز است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها