تا دیروز شنبه بیست و هفتم شهریور ماه 1400 بیش از پنج میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است. رنگ نقشه واکسیناسیون در ایران نیز پررنگ تر می شود بدان معنا که واکسیناسیون روند بهتری دارد.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۸۰

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس آخرین تحولات صورت گرفته بر روی نقشه جهانی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ، در کشورمان به ازای هر 100 شهروند 43 نفر واکسینه شده اند. این رقم برای ماه گذشته 31 نفر به ازای هر 100 شهروند ایرانی بود.

واکسیناسیون گسترده در ایران آغاز شده است و اکثر گروه های سنی واجد شرایط برای دریافت واکسن هستند.

تا به حال 22 میلیون و 943 هزار و 141 نفر معادل 27.7 درصد از کل جمعیت ایران یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

همچنین 12 میلیون و 104 هزار و 2 نفر نیز دوز دوم خود را هم زده اند که معادل 14.6 درصد از جمعیت کل ایران می شود.

همچنین بر اساس آخرین آمار به روز شده تا امروز بیش از 5 میلیارد نفر در جهان واکسن کرونا زده اند. 

کانادا، اروگوئه و شیلی دارای بهترین وضعیت

محققان مدام می گویند روند سریع واکسیناسیون در جهان بروز و ظهور واریانت های جدید را از بین می برد و باعث می شود احتمال نگران کننده بروز یک کرونای وحشی و بسیار مسری تر به حداقل برسد.

در قاره آمریکای شمالی همچنان کانادا بهترین وضعیت را دارد. در این کشور به ازای هر  100 نفر 144 نفر واکسینه شده اند. در آمریکا هم به ازای هر 100 نفر 114 نفر واکسینه شده اند.

در آمریکای جنوبی اروگوئه عملکردی عالی در واکسیناسیون دارد به طوری که در این کشور به ازای هر 100 شهروند 173 تن واکسن زده اند. آمار شیلی هم در حد عالی است. این کشور از نخستین نقاطی در جهان بود که واکسیناسیون گسترده را آغاز کرد و اکنون به ازای هر 100 شهروند 160 نفر واکسینه شده اند.     

 

پرتغال؛ پیشتاز اروپا

در قاره اروپا نیز اکثر کشورها واکسیناسیون کامل را انجام داده اند. بهترین آمار متعلق به کشور پرتغال است، کشوری در غرب اروپا که یکی از بدترین پاندمی ها را تجربه کرد. آنطور که آمار و ارقام به روز شده       CNN نشان می دهد در این کشور به ازای هر 100 شهروند 153 نفر واکسن زده اند. همین رقم برای دانمارک 150 نفر است.

 

آسیا؛ چین پیشتاز است

کشوری که خاستگاه کرونا شمرده می شود اکنون بهترین روند  واکسیناسیون در جهان را داراست. بر اساس این گزارش 150 تن به ازای هر 100 شهروند در چین واکسن زده اند. البته روند واکسیناسیون در برخی دیگر از کشورها نیز به کندی پیش می رود و چندان راضی کننده نیست که این عاملی برای ایجاد موج های جدید است.

در این قاره امارات عالی ترین وضعیت واکسیناسیون را دارد. آمار برای این کشور 193 به ازای 100 است.

 

شرایط وخیم قاره سیاه

محققان و ویروس شناسان هشدار می دهند فقدان واکسیناسیون جامع در کشورهای آفریقایی عامل تولد ویروس هایی به شدت خطرناک و جهش یافته هستند. همین الان هم واریانت جدیدی در اوگاندا شناسایی شده است. در این قاره کشور مراکش بهترین وضعیت را دارد که به ازای هر 100 نفر دقیقا 100 نفر را واکسینه کرده است. بقیه کشورها به شدت وضعیت ناگواری دارند به طوری که به عنوان مثال در کشوری همانند چاد به طور میانگین به ازای هر 100 نفر زیر یک نفر واکسینه شده اند. نرخ واکسیناسیون در کنگو نیز به دلیل اینکه اصلا واکسیناسیون آغاز نشده قابل برآورد نیست.

 

اقیانوسیه، آرام و موثر

استرالیا در حوزه اقیانوسیه بهترین وضعیت واکسیناسیون را داراست. 93 به ازای 100. در مجموع این منطقه از ابتدای همه گیری تسلط کاملی بر اوضاع داشت و مجموع مبتلایان و فوتی ها در این نقطه از کره زمین کم بود. آمار برای نیوزلند نیز 94 به 100 است.

تزریق 5 میلیارد دوز واکسن در جهان / تغییر رنگ نقشه واکسیناسیون ایران (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها