رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی

بیش از ۳.۵ میلیارد تومان برای احداث بنای مقبره الشعرا هزینه شده است

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا کنون برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۱۹
بیش از ۳.۵ میلیارد تومان برای احداث بنای مقبره الشعرا هزینه شده استبه گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، داود بهبودی در مراسم گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شاعران نامی و عرفا در طول تاریخ پربار گذشته، سرمایه نمادین گرانبهایی را برای فرهنگ، هنر و اندیشه آذربایجان و کشور فراهم آورده‌اند و وظیفه ما به عنوان متولیان و راهبران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه این است که به پاسداشت یاد و خاطره این بزرگواران همت گماریم و به طوری شایسته این سرمایه‌های نمادین را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه آذربایجان توانسته است در یک مجموعه بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف نامی را از اقصی نقاط جهان گرد هم آورد تا در این فضا تنفس کرده و مدفون شوند، گذشته پرافتخار این دیار را نشان می‌دهد؛ باید ورق‌های این گذشته را تورق و جامعه‌ای رو به تعالی و پیشرفت فراهم کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: مجموعه مدیریتی استان اهتمام ویژه‌ای در جهت هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و حفظ این سرمایه معنوی در تبریز دارد و از تلاش همه دست‌اندکاران این عرصه قدردانی می‌کنیم.

وی مقبره‌الشعرا را آبروی شهر تبریز دانست و گفت: برخی از پروژه‌های زاید و نه چندان ضروری در این شهر اجرا و اعتبارات کلانی صرف آنها می‌شود؛ در حالی که اگر مقدار اندکی از این هزینه‌های غیرضرور صرف مقبره‌الشعرا شود، این مجموعه مانند مجموعه‌هایی مثل حافظیه و مقبره سعدی در شیراز می‌تواند شان تبریز را حفظ کند.

بهبودی ابراز کرد: تاکنون برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز رقم سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده و رقم ۸ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان اعتبار سال ۱۴۰۰ این پروژه است.  
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی پیش بینی اعتباری این پروژه در سال‌های آتی را نیز ۲۴ میلیارد و ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کل برآورد اعتبار پروژه بر اساس موافقت‌نامه را ۳۵ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها